Със SmartControl производителят дава възможност за значителни икономии на експлоатационни разходи.

Компания Hörmann вече предлага решение за интернет базирано дистанционно наблюдение на бързо движещи се врати. Решението IoT (Internet of Things) е основата за дистанционна диагностика, превантивна поддръжка, технически анализи, както и за оптимално обслужване на клиентите в случай на неизправности.

 

Hörmann SmartControl свързва бързо движещите се врати с интернет, като за целта използва "Облак на нещата", платформата IoT Cloud на Deutsche Telekom. Това свързване прави възможно перманентното наблюдение на бързо движещите се врати, за да се избегнат неочаквани неизправности по съоръжението.

 

С помощта на системата SmartControl може да се установи своевременно момента за подмяна на износващи се части, което позволява предотвратяване на периодите на престой на съоръжението. Предписаната от закона редовна техническа поддръжка обаче продължава да е необходима и при прилагането на превантивната поддръжка. За платформата IoT Cloud телекомуникационната компания Deutsche Telekom беше отличена в рамките на водещата европейска инициатива „DIGITAL X“ в Бохум с наградата "Digital Champions Award" в категорията "Дигитални продукти и услуги“.

 

Интернет базираната система SmartControl на Hörmann следи перманентно работния режим на бързо движещите се врати и спомага за избягване на неочаквани неизправности. Чрез тази технология евентуално необходимата подмяна на износващи се части се разпознава своевременно, което позволява предотвратяване на периодите на престой на съоръжението.

 

SmartControl улеснява значително търсенето на грешки при неизправности. Кодовете на грешките се изпращат автоматично от управлението на вратата към уеб портала и се анализират посредством дистанционна диагностика. Техникът може да вземе със себе си необходимите инструменти и резервни части още при първото си посещение при клиента, което често пъти води до отпадане на необходимостта от следващо посещение и гарантира още по-бързо обслужване на клиентите.

 

Директна намеса в управлението на вратата през портала не е възможна от съображения за сигурност. Всички действия, инициирани от сервизния отдел на Hörmann през облака, трябва да бъдат ръчно потвърдени от потребителя. Следователно всяка промяна изисква изричното съгласие на собственика.

 

Информацията от платформата Hörmann SmartControl подпомага целево извършваният на място ремонт на бързо движещите се врати. Техникът е в състояние да вземе със себе си необходимите инструменти и резервни части още при първото си посещение при клиента, което често спестява следващо посещение.

 

Полевите изпитания с над 600 врати в цяла Германия показаха, че Hörmann SmartControl облекчава значително обслужването на клиентите. "Регистрираме по-малко спешни повиквания и по-малко двойни посещения при клиента", казва Рюдигер Бирхенке, мениджър по продажбите на системи индустриални врати, товаро-разтоварна техника и системи за контрол на достъпа в компания Hörmann. "Благодарение на нарасналата ефективност в областта на техническата поддръжка разходите за системата се изплащат средно още при второто сервизно обслужване.", допълва той.

 

При бързо движещите се врати със спираловиден механизъм и секционните врати Speed на Hörmann системата SmartControl вече е стандартно включена в обхвата на доставката. При гъвкавите бързо движещи се врати иновацията се предлага като опция. В бъдеще се предвижда системата SmartControl да е на разположение и за други индустриални врати Hörmann.

 

SmartControl улеснява търсенето на грешки при неизправности. Кодовете на грешките се изпращат автоматично от управлението на вратата към уеб портала и се анализират от сервизния отдел на Hörmann посредством дистанционна диагностика.