СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Булевард "Македония" става Парк "Македония"
 Facebook

Булевард "Македония" става Парк "Македония"



07.01.2019 / 09:30 - CityBuild.bg

Въпреки, че избраният вариант не е максимумът, за който се борихме, все пак е огромна стъпка за подобрение на булеварда, казват от "Спаси София".

 

Зелените трамвайни релси от Руски паметник ще бъдат удължени до пл. „Македония“ /както беше предвидено още в първоначалния проект/, а в зоната ще бъде оформен линеен градски парк /последното стана ясно в петък, когато кметът на Столична община Йорданка Фандъкова и главният архитект на София Здравко Здравков представиха идеята за нова визия за булеварда/. Прекратяването на процедурата за реконструкция на трасето на трамвай №5 от Руски паметник до Княжево даде възможност да бъдат направени промени в проекта, казват от Столична община.

 

Новата визия е разработена със съдействието на едно от най-големите френски архитектурни бюра - „Вилмот архитекти“, които са автори на редица проекти за градски пространства в Париж, Лион, Ним, Дижон, Москва, Аман, Доха и др. „Вилмот архитекти“ ще консултират промените, а архитектите от българска страна трябва да преработят документацията.

 

Основната идея на проекта е да се върне зеленината на булеварда и той да се превърне в своеобразен линеен парк. Предвижда се увеличение на озеленяването – 467 дървета и 3720 кв. м зелени площи. За целта ще се продължи „Зеленият трамвай" от площад „Руски паметник" до бул. „Христо Ботев" и от двете му страни ще се оформят малки пиацети с места за отдих, детски площадки за игра и алеи за разходка с богато озеленяване. Предвижда се продължаването и на велоалеята от булевардите „Цар Борис III" и „Генерал Тотлебен".

 

Запазват се 163 места за паркиране, но по нов начин - паркирането ще е само успоредно в двете локални платна - едностранно и двустранно, вместо сегашните паркоместа под ъгъл в централното платно. "Запазването на броя на местата за паркиране е едно от основните ни изисквания, защото прилежащите зони са строени в началото на миналия век, повечето от сградите нямат гаражи и хората, които живеят там, нямат места за паркиране", каза кметът Йорданка Фандъкова. Напречните връзки ще бъдат обогатени с по-подходящи пресичания на трамвайното трасе.

 

 

Проектът за бул. „Македония" е част от дейностите за реконструкция на цялата трамвайна линия № 5 от Съдебната палата до кв. Княжево, финансирани по Оперативна програма „Региони в растеж" 2014 - 2020 г. Работният проект трябва да е завършен до средата на април, след което ще проведе процедурата за избор на изпълнител на строителството. Графичната част на концепцията можете да разгледате и ТУК.

 

 

"Булевард Македония ще стане Парк Македония! С искрено вълнение споделяме новината, че лансираната от нас идея за пълна промяна на пространството в центъра на София най-накрая даде резултат. Вместо повтаряне на сегашната ситуация с коли паркирали навсякъде, се дава шанс пространството да стане истински оазис в сърцето на столицата - с много зеленина, алеи за разходка, велосипедно трасе и зелени релси за трамваите", коментираха новината от "Спаси София".

 

"Започнахме битката за превръщане на пространството в парк през 2016 година, когато лансирахме идеята булевардът да се използва не за паркинг, а като място за отдих. Тогава проектът ни беше игнориран от Столичната община и окачествен като фантазия. Не се отказахме. На всяка среща с гл. арх. Здравков или кмета повтаряхме колко е важно този шанс да не се изпуска. През август изпратихме ново предложение до главния архитект с настояване проектът да бъде преработен и подобрен. Въпреки че избраният вариант не е максимумът, за който се борихме, все пак е огромна стъпка за подобрение на булеварда, съответно за центъра на европейска столица. Все още считаме, че има място и за подземен паркинг и по-малко автомобили на повърхността", казват от организацията.

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано