СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Дигитализират НАГ за по-качествено обслужване
 Facebook

Дигитализират НАГ за по-качествено обслужване



25.04.2017 / 10:30 - citybuild.bg

Вече всеки гражданин или фирма ще може да получава по-бързо и прозрачно в единен формат всички административни актове.

 

Столична община направи стъпка към подобряване на услугите за граждани и бизнес в направление „Архитектура и градоустройство". Вече всеки гражданин или фирма може да получава в единен формат всички необходими административни актове по отношение на Разрешения за строеж, Разрешения за поставяне и Удостоверения за въвеждане в експлоатация. Това става възможно след проект по въвеждане на цялостна технологична платформа за управление на административния процес в Направление "Архитектура и градоустройство", изградена от българската геоинформационна компания Мапекс. Платформата обединява необходимата информация и административни документи и позволява ефективно управление на процесите в областта на устройството на територията във всички 24 районни администрации.

 

 

Като част от проекта, Мапекс предоставиха комплексни услуги на Столична община - бизнес анализ, консултиране, разработка на софтуерни и интернет приложения, внедряване на технологични решения, тестване и сега последваща поддръжка. Въведената технологична система дава възможност да се събира, съхранява и предоставя в електронен вид цялата необходима информация за конкретна географска единица.

 

Досега различните районни администрации работеха независимо една от друга и без автоматизирани инструменти, което удължаваше работата на служителите и забавяше времето за предоставяне на услуги към гражданите и бизнеса. Мапекс промени това като разработи специален софтуер, който унифицира и автоматизира процесите по изготвяне на административни актове. Българската компания изгради единна база данни за издадените към момента административни актове и структурира архивите на издадените административни актове за цялата Столична община, което позволи издаването на различни справки за конкретен имот и така подобри прозрачността за граждани и бизнес.

 

Служителите от Направление "Архитектура и градоустройство" вече имат на разположение три интернет-базирани приложения, които дават възможност за достъп до базата данни и извличане на информация от нея под формата на справки и подходяща визуализация. Интернет-базираният достъп позволява споделяне и достъп до базите данни от районните администрации на Столична община, както и лесно предоставяне на част от събраната актуална информация в публичното пространство, включително чрез интернет.

 

Цялата информация е интегрирана с ГИС технологии в интерактивна карта, която показва за всяка избрана географска точка, имот или парцел комплексна информация и пълен архив на издадените административни актове. По този начин значително ще бъде подобрена прозрачността и проследяването на вече издадени административни актове за нуждите на граждани и бизнес, което ще повиши доверието в градоустройственото управление на общината.

 

 
още от Баш майстор

още от Новини

още от София