СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Държавата помага със 126 милиона за развитието на Варна
 Facebook

Държавата помага със 126 милиона за развитието на Варна



07.08.2017 / 10:28 - citybuild.bg

При необходимост ще бъде осигурен безлихвен кредит за новата сграда на библиотеката.

 

Държавата ще помогне със 126 млн. лв. за развитието на Варна. Проектите предвиждат нова сграда на Математическата гимназия "Д-р Петър Берон", ремонт на IV езикова гимназия "Фр. Ж. Кюри", разширяване и ремонт на бул. "Левски" - от ул. "Подвис" до ул. "Девня", изграждане на продължение на бул. "Сливница" - в участъка между бул. "Янош Хуняди" и бул. "Атанас Москов", и качване към АМ "Хемус". Това стана ясно вчера по време на работна среща между премиера Бойко Борисов, вицепремиера Валери Симеонов, министрите на транспорта и на финансите - Ивайло Московски и Владислав Горанов, с кмета на Варна Иван Портних. Източниците на финансиране са държаен бюджет, общински бюджет, Европейска инвестиционна банка. 

 

 

 

Край на задръстванията ще сложи ремонтът на бул. "Левски", за който държавата пое ангажимент да осигури около 75 млн. лв. за две години. Предвижда се разширяване с две платна по три ленти, и с две локални платна с по две ленти на булевард "Левски" - от ул. "Подвис" до ул. "Девня".

 

 

 

Финансиране ще има и за още два проекта - продължение на бул. "Сливница" - в участъка между бул. "Янош Хуняди" и бул. "Атанас Москов", както и качване на АМ "Хемус". Средствата ще бъдат от бюджета и от Европейската инвестиционна банка, а дали изпълнението ще се организира от АПИ или от общината, зависи от общинския съвет във Варна, посочи Бойко Борисов.

 

С реализирането на тези инфраструктурни проекти трафикът, който в момента влиза от автомагистрала "Хемус" към центъра на града, вече ще бъде извеждан по бул. "Васил Левски", който ще минава под булевардите "Владислав Варненчик", "Сливница", "Цар Освободител". Ще се осигури и бърза връзка с крайезерния път. От друга страна, продължението на бул. "Сливница" до бул. "Атанас Москов" и оттам качването на АМ "Хемус" ще стане дублираща връзка на бул. "Владислав Варненчик" и също ще спомогне за облекчаване на движението в града.

 

 

 

 

 

 

 

 

Социализацията на „Пристанище Варна-изток“ бе една от водещите по време на срещата. „Преди две години започнахме съвместна инициатива с кмета на Варна Иван Портних за отворена зона на пристанището - със свободен достъп и с развлечения за гражданите и гостите на града. Тя вече е факт, хората са доволни", каза министърът на транспорта.

 

 

От няколко дни се разговаря със синдикатите. "След 3-то и 4-то корабно място започват тръбите, складирани за разпределителния газов център. Така че през следващите 2,5 г. там не бихме могли нищо друго да правим освен оперативната дейност, присъща на самото пристанище. Но зад тях ще създадем възможност за транспортно решение на вече отворената зона. Разговаряли сме с кмета и той сподели, че има проблем с входа и изхода за автомобилите. След решението му ще се облекчи транспортния трафик“, каза министърът на транспорта.

 

 

По време на разговорите със синдикатите е станало ясно, че двете големи магазии могат да бъдат използвани за дейности, полезни за обществеността на Варна. „Те не се ползват по предназначение и имат нужда от рехабилитация, след което могат да бъдат превърнати в място за изложби и концерти. Вярвам, че проектът е полезен и се надявам, че всички одобрявате свободната зона, като едно от основните места, където хората се забавляват“, каза още министър Московски.

 

Според лидера на КНСБ Пламен Димитров работещите в пристанището искат да запазят работните си места, затова е необходимо 3-то и 4-то кейово да бъдат запазени и да бъдат гарантирани съпътстващи мерки, за да запази пристанището своите функции – изграждане на силози, удълбочаване на 7-мо кейво място, завършване на обходния път. Димитров допълни, че при вземане на общото решение е важно да бъдат обсъдени и възможностите за търсене на инвеститори. „Надявам се, че няма да се разчита само на пристанището, въпреки че зоната ще си остане тяхна собственост“, допълни той.

 

 

 

 

При необходимост ще бъде осигурен безлихвен кредит за новата сграда на библиотеката, стана ясно още на срещата. Проектирането започна през септември миналата година. Проектантите бяха избрани след провеждане на международен конкурс, организиран от Община Варна и Камарата на архитектите в България. Победител стана екипът на Architects for Urbanity

 

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано