СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Гласувайте за дизайн на новите Smartron локомотиви
 Facebook

Гласувайте за дизайн на новите Smartron локомотиви



31.07.2020 / 11:27 - CityBuild.bg

БДЖ представя четири концептуални дизайна на локомотивите на Siemens.

 

До утре клиентите на БДЖ „Пътнически превози" ЕООД и феновете на железницата имат възможност да гласуват на сайта на дружеството за препочитания от тях дизайн на новите локомотиви Siemens Smartron. Разработени са четири концепции, които имат различни послания и визуални усещания, подбрани и изцяло съобразени със съвременните тенденции от европейската жп сцена.

 

 

Автор на дизайните е Константин Планински - студио BackOnTrack, което е част от екипа на RailColor-Ziemon, Германия - експерти в разработването на дизайни за подвижен жп състав за европейските железници. По негови проекти са изготвени дизайни на локомотиви Siemens Vectron и Smartron на словенските железници, както и на частен железопътен превозвач в България.

 

Избраният дизайн ще бъде предоставен на Siemens за изпълнение (чрез облепящо фолио), като всички разходи по проектирането и изработката са включени в цената за доставка на новите локомотиви.  

 

Bewinged  

 

1. BEWINGED

 

Отправна точка за този дизайн са крилете от емблематичното лого на БДЖ, разположени симетрично върху кабините на локомотива.  Цветовата гама е синьо-зелена и препраща към морски/летни мотиви, мисли за пътуване, почивка и ваканция - водеща роля на новите локомотиви за оператора.  Същевременно, заоблените ъгли и контрастната бяла ивица придават усещане за динамика и скорост.  Макар и по-скоро консервативна и по-буквална, от гледна точка на визуални елементи, тази композиция се фокусира в центъра на същността на компанията и поставя усещането за пътуване и "окриляване" на първо място като послание.  

 

Green Force 

 

2. GREEN FORCE

 

През последните години има ясна тенденция сред европейските жп оператори за подчертаване не само на икономическите, но и на екологичните предимства на този вид транспорт спрямо сухопътния и въздушния. Ето защо тази "преплитаща се" концепция се стреми да символизира именно това - зелената сила и мощ, с която БДЖ допринася за опазването на околната среда в България. Зелената гама също така се свързва с идеята за нещо модерно, както и поставянето на едно ново начало в историята на българския железопътен транспорт. "Сигнална" ливрея, която няма как да не бъде забелязана, дори отдалече, зад която се крие жизненоважна за всички нас кауза.  

 

The Kingfisher 

 

3. KINGFISHER

 

Земеродното рибарче (Kingfisher) е уникална птица, която се среща целогодишно на територията на България. Макар и да живее на сушата, тя е перфектен гмурец и може да бъде възприета като връзка между два свята. Предоставяйки релации от София до черноморието с емблематични влакове като "Слънчев бряг", БДЖ също е своебразна връзка между сухия и водния свят в страната ни. Ето защо тази птица е избрана за символ и нейните цветове и форми са абстрактно представени под формата на ливрея. Изборът на птица (а не на друго животно) не е случаен, тъй като крилата са основен елемент от идентичността на БДЖ - както в миналото, така и в настоящето. Не на последно място, английското наименование на птицата "Kingfisher" "намигва" към една златна епоха от историята на железниците ни. Царската. 

 

Airborne 

 

4. AIRBORNE 

 

Усещането за полет и крила отново доминират в този четвърти дизайн, като те са представени чрез аеродинамични форми, чието специфично взаимодействие изгражда тази концепция. Яркостта на цветовете тук е по умерена, като заводското "capri blue" играе ролята по-скоро на светъл акцент, отколкото на основа. Концепцията се стреми да покаже сигурността, традициите, но същевременно и новото модерно усещане, което Smartron-ите ще въведат в пътническия железопътен транспорт в България.  Дизайнът е и пример за това как една сериозна и зряла компания може да взаимодейства синергично и да бъде в крак с модерния свят.

 

Гласувайте тук.

 

 
още от Новини

още от АРТ

още от Любопитно