СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Иновативна идея и добър дизайн търси конкурсът jumpthegap
 Facebook

Иновативна идея и добър дизайн търси конкурсът jumpthegap



11.03.2019 / 09:30 - CityBuild.bg

Това каза директорът „Дизайн и иновации“ в Roca Хосеп Конгост на jumpthegap®(talk) срещата в София.

 

 

В рамките на международния конкурс за дизайн jumpthegap® Експо Баня София на „Рока България" беше една от точките за среща на настоящи и бъдещи професионалисти от сферите дизайн и архитектура. За jumpthegap®(talk) срещата у нас пристигна Хосеп Конгост, директор „Дизайн и иновации" в Roca, член на журито на конкурса. „Дизайн? За кого?" беше темата на разговора, на която беше представен и регламентът на конкурса с награден фонд от 26 000 евро. Партньор в събитието беше Генчо Гоев, един от водещите съвременни дизайнери у нас, създател на Национална платформа за интериорен дизайн „Дибла".

 

 

 

 

 

След интересни презентации, дискусия и въпроси от страна на дизайнерите, за CityBuild.bg Хосеп Конгост сподели, че дизайнът започва с функционалността и идеята може да е много добра, но е важно тя да може да бъде изпълнена. Според  директора „Дизайн и иновации" в Roca трябва да се обърне внимание на използването на пространството, защото апартаментите и баните често са с малка площ и продуктите трябва да бъдат интегрирани - умивалникът, мястото за къпане и тоалетната да бъдат в един блок. На въпрос какво е посланието към младите дизайнери Конгост отговори, че трябва да бъдат различни, да предложат иновативна идея, но добре проектирана, с добър дизайн. Простотата на проекта е най-важна, каза директора „Дизайн и иновации" в Roca.

 

 

С интересни примери и факти от гледна точка на Roca като производител на продукти за баня с повече от век опит, Хосеп Конгост представи развитието на дизайна на банята или т.нар. от него Р-еволюция на това пространство. От чисто функционален дизайн на обекти, днес посоката е smart технологии в банята и интегриран дизайн на продукти и услуги. Най-важното е тези продукти и услуги да отговарят възможно най-точно на потребностите на хората, които ще ги ползват. „Най-трудното е да се синтезира идеята. Тя трябва се представи така, че да бъде разбрана от пръв поглед.", сподели Хосеп Конгост за успешно участие в конкурса. За него още „вдъхновението за дизайна е навън, в света около нас".

 

 

Инициативата jumpthegap®(talk) е поредица срещи с изтъкнати професионалисти от сферата на дизайна и архитектурата. Те представят своя професионален опит и гледна точка по избрани теми и проблеми, свързани с настоящето и бъдещето на дизайна и архитектурата. Дискусиите се провеждат в различни градове по света и са част от международния конкурс за дизайн jumpthegap®. Идеята на срещите е и да разяснят в детайли условията и дадат насоки на младите таланти, желаещи да участват в поредното издание на jumpthegap®.

 

 

Международният конкурс за дизайн и архитектура jumpthegap® е инициатива на мултинационалната компания Roca. Провежда се на всеки две години. От първото издание през 2004 г. jumpthegap® е в сътрудничество с Център за дизайн Барселона (BCD Barcelona Centre de Disseny). За изминалите седем издания конкурсът има над 20 600 участници от 134 страни. Вече утвърден в световен мащаб, конкурсът има за цел да предложи платформа, където студенти по архитектура и дизайн и професионалисти на възраст под 40 години да покажат своя талант чрез концептуални, устойчиви и иновативни решения за банята на бъдещето.

 

 

 

Общият награден фонд в осмото издание на конкурса е 26 000 евро. Работещи професионалисти и учащи се състезават в отделни категории. В конкурса се присъждат три награди: по една награда от 10 000 евро в двете категории Професионалисти и Студенти и специална награда за устойчивост на Фондация We Are Water в размер 6 000 евро.

 

 

 

Международното жури на jumpthegap® обединява признати водещи специалисти от областта на архитектурата и дизайна. Срокът за регистрация за участие в конкурса е 27 март, а за подаване на самите проекти - 25 април. Допълнителна информация за конкурса и журито на български език може да прочетете ТУК.

 

Снимки: "Рока България" и CityBuild.bg

 

Roca е компания за дизайн, производство и търговия на продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки, в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Повече от сто години след създаването си, компанията има над 23,600 служители, 78 производствени предприятия и оперира в над 170 държави на пет континента.

 

BCD, Център за дизайн Барселона, е частна институция с над 40 години опит в насърчаване на дизайна в услуга на дружества и публични институции. BCD провежда дейности които да утвърдят дизайна като движеща сила за устойчивото развитие в икономическата, социалната и културната сфери и популяризира Барселона като международен еталон за дизайн и иновация.

 

 
още от Новини

още от АРТ