СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Иновативни приложения ще помагат за планиране на пешеходна и велоинфраструктура
 Facebook

Иновативни приложения ще помагат за планиране на пешеходна и велоинфраструктура



10.03.2017 / 18:00 - citybuild.bg

За проекта разказа координаторът проекти на Енергийна Агенция Пловдив - Ина Карова.

 

Основната експертиза на Ина Карова се съсредоточава в устойчивия градски транспорт и мобилност. Участвала е в проекти за подобряване на обществения транспорт и услугите му, промотиране на придвижването с велосипед и пеш, въвеждането на ИКТ и игровизация в мобилността, мобилно образование за деца. Тя е участвала в анализи на удовлетвореността от градския транспорт, достъпността, иновативни подходи за промяна на транспортните навици. Ръководила е реализирането на 5 европейски проекта за транспорт и мобилност в България.

 

Ина Карова е експерт в областта на устойчивите общности в Енергийна Агенция - Пловдив, която за поредна година участва в изложението на Югоизточна Европа за енергийна ефективност, възобновяеми енергийни източници и Smart Cities в Интер Експо Център в София с организатор Виа Експо. Агенцията направи демонстрации на високотехнологични начини за енергийно обследване на сгради с помощта на дрон, на мобилна лаборатория за изпитване качеството на въздуха, на технологично оборудване за емисионен контрол на вредните вещества, изпускани в атмосферата от горивни инсталации, както и демонстрация на система за управление качеството на въздуха и дисперсионно моделиране на замърсяванията в реално време. 

 

По време на форума Smart Cities Ина Карова представи европейския проект TRACE за оценка на потенциала на услугите за проследяване за по-добро планиране и промотиране на придвижването пеша и с велосипед и създаване на инструменти, които да ги подкрепят. Проектът ще популяризира пешеходството до училище и работното място, за пазаруване или в свободното време. Ще бъдат приложени ИКТ услуги за проследяване, за да се оптимизира планирането и реализирането на мерки за мобилността.

 

 

Какво представлява проектът TRACE и какви приложения включва?

 

Три са приложенията в рамките на проекта. Първото, което ще внедрим, се нарича Positive Drive за смартфон, насочено към млади активни хора. То ще проследява колко време те се движат активно, използват автомобил или стоят на едно място. Всеки, който ползва приложението и отбелязва своето движение, ще печели т.нар. „усмивки”, с които ще участва в томбола за награди.

 

 

 

Чия разработка е приложението и какъв ще е обхватът на проучването в България?

 

Приложението е холандско, като сме взели неговия лиценз за България. В рамките на проекта го подобряваме, за да е максимално достъпно за хората. В момента го тестваме, като през лятото вече ще бъде интегрирано в реална среда. Стремим се да обхванем максимално число ползватели, като се надяваме това да стане чрез големите търговски вериги. Засега приложението пилотно ще обхвана само Пловдив.

 

Какво представлява второто приложение в проекта?

 

Приложението „Пазарувай с колело” – Biklio, също предлага награди за тези, които превръщат колоезденето в начин на живот, ползвайки велосипеда, за да пазаруват с него.

 

 

 

Третото приложение е за деца. Кажете малко повече за него…

 

Traffic Snake Game е добре позната игра в Европа. Тя представлява постер с формата на змия, върху която учениците залепват стикери с различна яркост и картинка - с пешеходец, велосипед или количка, в зависимост от това как са се придвижили до училище. Когато попълнят цялата форма, децата получават награда. Целта е те да правят аналогия между стикерите и начините на придвижване, като бъдат мотивирани да се придвижват екологично.

 

 

Надграждането на играта на хартия е въвеждане на проследяване със специални устройства, които децата ще носят в раниците си. Устройствата ще изпращат информация до родителите, които ще знаят откъде минава детето им на път за училище и обратно, а чрез достъпна за учебното заведение централизирана база данни за придвижването на децата ръководството може да поиска от общината подобряване на транспортната инфраструктура с цел безопасност и удобство – легнали полицаи, осветление и други.

 

 

Може ли да се каже, че основен приоритет на проекта е подобряване на инфраструктурата?

 

Данните от различните приложения ще са полезни за местните власти, за планиране на транспортна инфраструктура, за градско планиране, както и за енергийни и екологични експерти. И трите приложения предоставят аргументи на местните власти да вземат разумни решения, базирани на нуждите на гражданите, т.е., по какви маршрути се движат, по кое време и с каква скорост, получават ли се задръствания… Целта е да се оптимизира транспортната схема на града. Приложенията касаят подобряването и изграждането на нова инфраструктура, сигурността и безопасността на придвижване и какви ресурси са необходими за целта.

 

Снимки: CityBuild.bg

 

Имате ли договорка с местните власти да получат резултатите от проекта?

 

Ние сме длъжни да предоставим данните на заинтересованите страни и желаем нашето сътрудничество да е максимално ползотворно за тях, защото данните се събират именно по тази причина - за да се ползват в реална среда и да станат основа за информирани решения от страна на местните власти, в случая и за директорите на учебни заведения, както и за собствениците на магазини, които ще предлагат награди и стимули на хората, които свалят това приложение и го използват.

 

Кога ще са готови резултатите от проекта?

 

През лятото и есента ще стартираме приложенията в реална среда и очакваме резултатите да са готови през пролетта догодина.

 

Интервю на Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от Интервюта