СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
До 10 дни институции предлагат мерки по проблемите на велосипедизма
 Facebook

До 10 дни институции предлагат мерки по проблемите на велосипедизма



10.03.2017 / 17:45 - citybuild.bg

Започваме почти от нулата, заявиха велоорганизации след дискусия под егидата на омбудсмана.

 

Вчерашната среща беше провокирана от трагичната загуба на колоездача-шампион Мартин Гачев. Според велоорганизациите1 позициите на министерства и институции са добронамерени, но с повърхностно разбиране за проблемите на велосипедизма. На срещата като цяло те не се успели да назоват конкретни извършени до момента мерки.

 

Велоорганизациите имат 6 основни искания към институциите: законодателни промени относно правата и задълженията на велосипедистите и поведението на водачите на МПС към тях; създаване на визия и стратегия за развитие на велосипедизма в България; създаване на специализирана администрация към ресорно министерство за прилагане на велополитики; ревизия на безопасността и използваемостта на велоинфраструктура в България; образователни и кампанийни мерки по пътна безопасност за всички участници в движението; активни мерки против кражбата на велосипеди.

 

Велоорганизациите ще очакват и бързи мерки по отношение на велолентите по бул. Никола Мушанов" и по бул. Т.Александров". За това, че те са опасни, са потвърдили  главният архитект на София Здравко Здравков и зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев.

 

Снимка: CityBuild.bg

 

По време на срещата са заявени няколко ангажимента:

 

Предвиждат се камери за контрол по велоалеи, глоби за паркиране върху тях, коригиране на опасни кръстовища, прекъснати велоалеи и обща подрръжка на велоинфраструктурата в София, законово уреждане на безопасно излизане на велосипедисти извън града и законодателни промени, вкл. правило за безопасно изпреварване на велосипедисти на минимум странично разстояние от 1,5 метра. Предвижда се и включване в курсовете за бъдещите водачи на обучение за предпазване на колоездачите и контрол по провеждането на часовете по пътна безопасност в училищата.

 

Очаква се още разработваните от МРРБ промени в Наредба № 2 от 2004 г. да влязат в сила през лятото. В новата наредба са разписани по-подробни изисквания към велоалеите, които да осигурят свързаност на системите, заложени са принципи на разделяне на велоалеите от автомобилния транспорт, където е възможно, изграждане на паркинги за велосипеди и по-добра сигнализация. В момента се разработват и планове за управление на градската мобилност, в които ще се направят предвиждания за развитие на велосипедния транспорт. В тези планове се предвижда развитието на велотранспорта като процент и на тази база ще се оразмерява алейната мрежа на съответния град.

 

От Пътна полиция апелираха за по-добра сигнализация в облеклото на велосипедистите, както и за по-добро оборудване в дъждовни дни. Пътна полиция съобщи, че по статистика се отчитат средно около 200 пътни нарушения, като по-голямата част от тях се случват поради непредпазливост. 

 

Омбудсманът Мая Манолова очаква до 10 дни представителите на министерства и институции да изпратят писмено ангажиментите, които поемат. След това тя ще обобщи обещанията на ведомствата и ще ги изпрати на служебния регионален министър за сформиране на работна група /по предложение на велоорганизациите/, която да изработи цялостна и дългосрочна стратегия за страната. 

 

Поради финансови затруднения, неясноти с автомобилния достъп и имотни спорове, Колодрумът в Борисовата градина не се ползва от години, беше коментирано на срещата. Необходим е сериозен ремонт, но съоръжението е със специфични наклони и в момента не можело да се каже дали би могло да се използва за масов спорт. Ръководството на Национална спортна база и на Министерството на младежта и спорта предлагат юридическа подкрепа за разрешаване на имотните спорове и намиране на финансиране за ремонта на колодрума чрез средства от оперативните програми. Те ще търсят варианти при реконструкцията да се намерят и зони за масов спорт, още повече, че Колодрумът се намира в Борисовата градина, където при изработване на новия устройствен план зоните за колоездене ще комуникират и с него.

 

1Колоездачен клуб "Велосити"

Сдружение "Велоразходка"

Сдружение "Велоеволюция"

Критична маса - София

Вело-клуб "Устрем" - Варна

Сдружение СИПО

 

 
още от Новини

още от Избрано

още от София