СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Искат незабавно изграждане на АМ „Струма“ в участъка през Кресненското дефиле
 Facebook

Искат незабавно изграждане на АМ „Струма“ в участъка през Кресненското дефиле



10.08.2017 / 18:20 - citybuild.bg

Сред организациите са Камарата на строителите, Българска асоциация на постадали при катастрофи, Асоциация на ландшафтните архитекти и др.

 

За последните пет години в Кресненското дефиле на всеки километър са “изникнали” по два надгробни паметника, на всеки километър по осем човека са се сдобили с тежки увреждания, някои от които доживот. През последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България. Всеки ден забавяне на строителството на АМ “Струма” е причина за тежки пътно-транспортни произшествия, голям брой загинали и ранени, казват организациите1.

 

 

Продължителното отлагане строителството на АМ "Струма" не е в ничия полза. През годините бяха разработени различни варианти за преминаване през Кресненското дефиле. Сред обсъжданите проекти има такъв, който щади природата и в същото време покрива изискванията за безопасност на трасето. Добавя ползи за хората, живеещи в района, запазвайки бизнеса им, и освобождава трафика от населената градска част и изнася движението в периферията на града, смятат от Българска асоциация на постадали при катастрофи, организатори на днешната пресконференция по темата.

 

Подробно описание на проект за лот 3,2 на АМ „Струма" - източни варианти може да намерите тук.

 

 

В подкрепа на незабавното стартиране изграждането на АМ "Струма" в участъка през Кресненското дефиле е създадена и петиция, която може да подпишете тук

 

 

Министърът на регионалното развитие заяви днес, че т.нар. източен вариант е най-благонадежден от икономическа и техническа гледна точка. Движението ще бъде разделено на две, като се запазва старият път в посока Гърция. Габаритите му ще бъдат уширени, ще се изправят завои и ще се изгради необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове чрез мрежови съоръжения, тунели, надлези. Той обяви, че този вариант предвижда още изграждане на 6 пътни връзки за 18-те километра по дължината на участъка на Лот 3.2 на АМ "Струма", включително и връзки между двете трасета.  

 

На 11 септември предстоят обществени обсъждания на вариантите за трасе на база внесения в Министерството на околната среда и водите проект за ОВОС и оценката за съвместимост в общините Симитли и Кресна. Реалното строителство на Лот 3.2 на АМ "Струма" трябва да стартира най-късно през май-юни 2019 г. "Трябва да дадем ясни гаранции пред Европейската комисия, че ще завършим с национално финансиране отсечката през Кресненското дефиле", посочи министърът. "Ще бъде безотговорно, ако не използваме европейския ресурс да реализираме цялата АМ "Струма", който дори няма да е достатъчен, тъй като европейският ресурс по линия на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" в частта пътна инфраструктура е ограничен и затова е предвидено и национално съфинансиране", подчерта министърът.

 


1Организации, подкрепящи инициативата:

 

Българска асоциация на постадали при катастрофи

Българска браншова асоциация Пътна безопасност

Камара на строителите

Българска федерация за автобусен транспорт

ПК "Екогласност"

Българска асоциация за селски и екологичен туризъм

Български ловно-рибарски съюз

Екологично сдружение  „Марица 2004"

Сдружение „Клъстер Зелен транспорт"

Федерация на потребителите в България

Сдружение „Клъстер уелнес БГ"

Асоциация на ландшафтните архитекти 

Български Форум за транспортна инфраструктура

Съюз „Интелигентна България" 

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано