СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Искат преработване на проекта за велоалея на бул. "Княз Ал. Дондуков"
 Facebook

Искат преработване на проекта за велоалея на бул. "Княз Ал. Дондуков"



16.05.2017 / 10:30 - citybuild.bg

Предложеният вариант не може да осигури качество на алеята и транспортните комуникации, казват от "Велоеволюция".

 

Днес от 17.30 часа в сградата на Направление „Архитектура и градоустройство" - Столична община, ул. „Сердика" № 5, ет. 3, ще се проведе следващото обществено обсъждане на проектите за обект: "Реконструкция на трамваен релсов път, пътни платна и контактно-кабелна мрежа на бул. „Княз Александър Дондуков" в участъка от ул. „Кракра" до "Младежки театър". 

 

По време на обсъждането в последните дни на април недоволство предизвикаха липсата на анализ за движението, неравностойното представяне, липсата на обяснителна записка и остойностяване и на трите варианта за настилка, неяснотите около трасето на велоалеята и местата за паркиране. На въпрос на CityBuild.bg има ли нанесени корекции в някой от трите варианта с различна настилка, обяснителна записка или анализ на движението след последното обсъждане, от НАГ отговориха: "Няма нови проекти. Общественото обсъждане утре /днес - бел.ред./ е втората част на процедурата, която започна с представянето на проектите." Проектите може да видите тук.  

 

На обсъждането през април стана ясно, че се предвижда асфалтирана велоалея с гумени ограничители от страната на бившия партиен дом. От страната на велоалеята обаче ще е забранено спирането и паркирането, което предизвика полемика в залата. Според кмета на район „Оборище", някои от гражданите и проектантите, е по-добре велоалеята да минава през успоредната ул. „Московска" заради проблемите с паркирането по „Дондуков".

 

От сдружение „Велоеволюция" тогава попитаха защо във варианта с паваж велоалеята липсва и защо не са били поканени при обсъждането на трасето и връзките на велоалеята с прилежащи улици и моста „Чавдар". Крусев отговори, че когато е разработен вариантът само с паваж, велоалея изобщо не е била предвидена, и изрази мнение, че не е подходящо изграждането на велоалея на павиран булевард, заради некомфортната за велосипедисти настилка. 

 

Във връзка с предвидения проект от сдружение "Велоеволюция" са изпратили следното становище:

 

Становище - оригинал

 

Съществуващо положение

 

Вариант 1 - двустранно еднопосочни велосипедни алеи без паркиране 

 

Вариант 2 - двупосочна велосипедна алея с паркиране до нея

 

Обосновка: Близо до пешеходците няма активни пътни ленти - това прави булеварда по-чист и приятен за разхождане. Велоалеята е защитена от активната лента чрез паркинг лента. В зоната на кръстовищата с второстепенни улици паркинг лентата дава възможност за подобряване на видимостта и осигурява място за завиващите автомобили, без да блокират движението по велоалеята. При пешеходни и велосипедни пресичания мястото от паркинг лентата може да се използва за остров за изчакване - така пресичащите пешеходци и велосипедисти няма да блокират велосипедната алея. При трамвайните спирки откъм активната пътна лента може да се оформи остров за слизане, като активните ленти се изнесат близо до велоалеята. Това допълнително ще повиши вниманието на шофьорите, когато пешеходците пресичат пътното платно до острова за слизане. Лентата за паркиране може да се използва още за озеленяване, разполагане на контейнери за смет, велосипедни паркинги и друго градско обзавеждане. Павирана настилка на лентата за паркиране намалява количеството на дъждовните води за отвеждане в градската канализация. 

 

 

Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано