СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Изграждат Контролно-информационен пункт „Седемте Рилски езера“
 Facebook

Изграждат Контролно-информационен пункт „Седемте Рилски езера“



13.08.2020 / 17:12 - CityBuild.bg

Той ще се намира в района на хижата. Средства са осигурени от Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС).

 

Контролно-информационният пункт ще запознава туристите с това какво и къде може да видят. Втората функция е база на Планинска спасителна служба при БЧК за осигуряване на целогодишно дежурство от планински спасители за по-бърза и своевременна реакция при обезпечаване на пострадали туристи. Общата стойност на дейностите е 497 381 лв. без ДДС. 

 

 

Министър Димитров обяви, че се подновява проекта „Устойчиво управление на Национален парк "Рила" II-ра фаза за изграждане на пътеки за туристи в Рила. „Заимствали сме от международния опит - за да не се наруши природата там в парковете се върви само по пътека и се гледа от наблюдателни площадки. Така хората ще могат да се любуват на природните красоти без да им навредят. Неприемливо е да забраним достъпа или да оставим, както досега - всеки да си ходи, където си иска и да нанася щети. Природата трябва да остане за идните поколения. Искаме хората да могат да й се любуват, като в същото време я пазят. Компромисът е този - да направим пътеки, по които да се върви", каза министърът. Той допълни, че в Рила никога не е предвиждано да има асфалт и бетон и такъв няма да има, а багери и булдозери нямат място горе. 

 

Директорът на Дирекция „Национален парк Рила" Красимир Андонов обясни, че има разрешение за възстановяване на проекта с изграждането на пътеките. „Пътеките съществуват, но огромният туристически поток ги е превърнал в огромни ерозирали участъци. Идеята е те да се укрепят с ширина до 1,60 м и да издържат този поток с цел възстановяване на ерозиралите площи. Материалът, от който се правят пътеките, е строшен на ситно гранит, като този камък е характерен за цяла Рила. В началото беше бял и хората останаха с погрешно впечатление, че материалът е нетипичен за района. Сега обаче след окисляването той е потъмнял и напълно се слива с околния пейзаж и скалите наоколо, които са изцяло от гранит. Идеята е единствено борбата с ерозията в района", обясни Андонов. 

 

Министър Димитров коментира и забраната за навлизане на джипове в Рила. „Офроуд „7-те Рилски" езера се затваря. Ние сме Министерство на околната среда и водите, опазваме природата, а не издаваме лицензи и не узаконяваме незаконна дейност за превоз на пътници", категоричен е министърът.  Министър Димитров обясни, че пътят, по който досега са се качвали джипове да превозват туристи, е сервизен, и движението на МПС-та по него може да бъде ограничавано и да бъде разрешавано от РИОСВ и НП „Рила" и ще се допуска само в извънредни случаи - при пострадали лица, при пожари и горско-стопанска дейност.

 

Той показа и подписаната от него Заповед за създаване на Защитена зона BG0002129 „Рила буфер", която е в сила от 17 март тази година, а пътят от началната станция на лифта до 17-ти стълб, където е границата на Национален парк „Рила" под хижа „Рилски езера" е част от новата защитена зона „Рила буфер". Димитров цитира т. 6.8 от документа, с който се забранява движение на МПС извън съществуващи пътища (вкл. горски, селскостопански, ведомствени такива) в неурбанизирани територии освен при: бедствия, извънредни ситуации и за провеждане на селскостопански, горскостопански, ловно-стопански, противопожарни, аварийни, спасителни и контролни дейности или по предварително съгласувани със съответната РИОСВ маршрути.

 

 
още от Новини

още от Страната