СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Студентска информация

Семинари и дискусии

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Какво променя европейския логистичен пазар?
 Facebook

Какво променя европейския логистичен пазар?



15.05.2017 / 16:14 - citybuild.bg

Проучването е на Colliers International.

 

Развитието на електронната търговия, напредъка на технологиите и редица циклични и структурни фактори, променят веригата на доставките и оказват значително влияние върху пазара на индустриални имоти, показва последното проучване на Colliers International.

 

Основни изводи от проучването:

 

Електронна търговия

 

Ако електронната търговия продължи да расте със същите темпове, до 2020 г. в глобален аспект тя може да генерира 5,4 трилиона долара - повече от БВП на Обединеното Кралство и Франция, взети заедно. Това развитие има позитивен ефект върху логистичната индустрия, което от своя страна води до увеличение на търсенето на складови площи и на логистични услуги.

 

Международната електронна търговия бележи възход, като до 2020 г.  45% от потребителите се очаква да закупят продукти от други държави онлайн. Това е четворен ръст на продажбите в сравнение с 2014 г. Благодарение на гиганти в електронната търговия като Amazon и Alibaba, по-малките компании биват все повече въвлечени в световния стокообмен. Това създава допълнителна необходимост от логистични площи и изисква прилагане на различни подходи с оглед на разнообразието от продукти, търгувани онлайн.

 

Кои са трите основни причини за промените в логистичната индустрия?

 

1. Компаниите, занимаващи се с електронна търговия, превземат логистичния сектор

 

Глобалните онлайн магазини, като Amazon и Alibaba, все повече инвестират в логистика. Amazon предлага на местните търговци да изнесат процесите си по логистика и транспорт, и се стреми към по-голям контрол върху мрежата за доставки, за да оптимизира сроковете за изпълнение. В бъдеще компанията може да започне да предоставя и логистични услуги на трети страни, като дори завземе бизнес от партньорите си: Amazon има около 5% и 4% принос към приходите на UPS и DHL, респективно.

 

Бруно Берета, Директор проучвания логистични и индустриални имоти, Colliers ЕМЕА, казва:

 

„За разлика от Amazon, Alibaba не инвестира в логистика и складове директно, и разчита предимно на партньори за изпълнение на доставки. Въпреки че Alibaba не представлява непосредствена заплаха за компании като UPS например, прилагането на различни технологии отчасти оказва влияние върху веригата на доставките. Онлайн платформата на Alibaba „One-touch" предлага на малките/средните търговци серия от услуги, свързани с износа на стоки, включително освобождаване от митница, а сега и превозване на стоки, като така избягва въвличането на трети страни в тези процеси".

 

2. Нови стратегии при контейнерните превози

 

В отговор на развитието на морския контейнерен транспорт, компаниите в сектора формираха съдружия и инвестираха в нови технологии и автоматизация, област в която изоставаха в сравнение с други индустрии. Някои превозвачи добавиха и други видове превоз към услугите си. Maersk, най-голямата компания в тази сфера, например обмисля логистични и транспортни услуги в рамките на местния пазар. Всичко това може да предизвика преструктуриране в сегмента на индустриалните имоти и да доведе до нови инвестиции.

 

3. Предизвикателства за спедиторските компании

 

Пазарният сегмент функционира в засилено конкурентна среда, поради две главни причини: 1) развитието на технологиите, които в някаква степен обезсмислят участието на посредници в процесите, 2) предизвикателствата пред компаниите, занимаващи се с електронна търговия и логистичните стартъпи. Спедиторите отговарят на тях като дигитализират процесите, за да ги направят по-ефективни и прозрачни. Към допълнителното обслужване включват пътния транспорт, куриерските услуги и договорната логистика. Електронната търговия оказва благоприятно влияние върху бизнеса с доставки и логистичните компании инвестират все повече ресурси в тази посока.

 

Доклад

 

 
още от Новини

още от EuroBuild