СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Нови БУС лента, велоалея и "виенски спирки" ще има на бул. „Патриарх Евтимий“ в София
 Facebook

Нови БУС лента, велоалея и "виенски спирки" ще има на бул. „Патриарх Евтимий“ в София



22.05.2020 / 13:35 - CityBuild.bg

На околните бул. „Витоша и улиците „Фр. Нансен“ и „Г. С. Раковски“ също ще има подобрения.

 

Днес на пресконференция на входа на парка на НДК кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорта Кристиан Кръстев и независимият общински съветник Борис Бонев (Спаси София) преставиха новия проект за реорганизация на движението по бул. „Патриарх Евтимий", бул. „Витоша, ул. „Фр. Нансен" и ул. „Г. С. Раковски". Проектът е част от стратегията на Столична община за Град за хората по препоръките на урбаниста Ян Геел - подобно на представения наскоро проект за ул. „Съборна".

 

 

Основната промяна касае  бул. „Патриарх Евтимий. По 18 метра широкото пътно платно между Попа и Петте кьошета броят на активните ленти се запазва, а паркирането се връща както преди изграждането на метрото - само от едната страна. Обособена ще бъде нова БУС лента в целия участък, както и две еднопосочни велосипедни алеи. Това ще гарантира максимално добри връзки с околната територия и удобни пресичания на кръстовищата. Новата БУС лента ще съкрати времето на придвижване на градския транспорт от университета до „Петте кьошета" и ще е логично продължение на вече съществуващата по бул. „Васил Левски", а новата велоалея пък ще свърже в обща мрежа шест съществуващи отсечки. За първи път в София ще се направят и т. нар. виенски спирки, които подобряват комфорта на пътниците и намаляват конфликтите с велосипедите.

 

 

Бул. „Витоша" при парка на НДК също така ще претърпи положителни промени. За да се увеличат паркоместата в района, паркирането ще стане успоредно. С това техният брой в участъка ще бъде увеличен с над 40%, но поради малкото трафик, това няма да се отрази върху пропускливостта на булеварда. Велосипедната алея покрай парка на НДК, която в момента е разположена върху един от най-натоварените с пешеходни тротоари в целия град ще бъде преместена на пътното платно. Освен свободни тротоари, пешеходците получават и две нови пешеходни пътеки за по-добър достъп между квартала и парка. Подлезът при спирка Баба Неделя вече няма да бъде единствената възможност да се пресече бул. „Витоша", а на всички нови пешеходни пътеки ще бъдат поставени и специални колчета, които възпрепятстват паркирането върху и около местата за преминаване на пешеходците.

 

Ул. „Проф. Фритьоф Нансен" става двупосочна с цел оптимизиране на тролейбусна линия 7 и равномерно разпределяне на трафика в района, при запазване на съществуващите места за паркиране. За удобство на живущите се запазват местата за косо паркиране, но тяхната посока ще бъде обърната. Автомобилното движение в района също така получава повече възможности, тъй като трафикът ще бъде разпределен между няколко успоредни улици. В момента този трафик върви по малките и тесни улици като „Любен Каравелов" и „Г. С. Раковски", а далеч по-широкият ул. „Проф. Фритьоф Нансен", част от първостепенната улична мрежа на столицата, се ползва далеч под капацитета си.

 

 

Като компенсация на освободените паркоместа на бул. „Патриарх Евтимий" се предлага паркиране и от двете страни по ул. "Г.С. Раковски" от бул. „Васил Левски" до ул. „Гургулят", а от „Гургулят" до бул. „Патриах Евтимий" се прави косо паркиране.

 

 

Проектът е разработен от "Спаси София" заедно с проектантите от общинското дружество "София проект". Вижте подробности за него тук. Той е качен и на сайтовете на Столична община и НАГ и хората ще могат да дават мнения и препоръки до 2 юни на delovodstvo@sofia-agk.com. След това той трябва да бъде одобрен от Столичния общински съвет. Реализацията няма да отнеме много време, защото ще има "меки" мерки, реорганизация на движението, поставяне на маркировка. Проектът ще струва между 500 и 600 хиляди лева.

 

 

Виенска спирка в Прага.

 

„Като градски активисти от години се борим за тези подобрения. Кризисната ситуация е допълнителен фактор, който принуждава градовете да работят за предоставяне на различни алтернативи за придвижване. Нашата цел беше да създадем безопасни и удобни алтернативи за всички участници в движението, независимо дали сте с кола, с градски транспорт, с велосипед или пеша. Необходими са смели и последователни действия, за да намалим задръстванията и замърсяването в София и това ще се случи само ако предоставим на софиянци тези алтернативи", заяви Борис Бонев. „Надявам се този проект да е само първата крачка в посока превръщане на София в град за хората. Ние от Спаси София силно вярваме в тази кауза и продължаваме да работим усилено в тази посока", допълни той.

 

 

Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано