СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Летище от бъдещето, построено днес
 Facebook

Летище от бъдещето, построено днес



30.12.2019 / 15:20 - Citybuild.bg

Daxing е пример за неограничените възможности на пространствената мисъл, съчетана със загрижеността за природата и хората.

 

Hовото международно летище на Пекин Daxing е готово и се намира  южно от центъра на града, на 20 минути с бърз влак. Разработено, за да се намали натовареността на съществуващото летище на столицата,  Daxing ще бъде основен транспортен център за региона с най-бързо нарастващи темпове за развитие в света, както и за международни пътувания.

 

 

Летището е напълно интегрирано в рамките на разширяващата се транспортната мрежа на страната. Първоначално ще обслужва 45 милиона пътници годишно, като броят им ще достигне до 72 милиона през 2025 г. Плановете са с годините летището да бъде разширявано и да обслужва до 100 милиона пътници и 4 милиона тона товари годишно.

 

 

Пътническият терминал е разположен на 700000кв.м. като включва 80000 кв.м. наземен транспортен център, който предлага директни връзки до Пекин, националната високоскоростна железопътна мрежа и местните железопътни услуги.

 

 

Daxing поставя нови стандарти при въздушения транспорт. Следвайки принципите на традиционната китайска архитектура, то е организирано около едно централно пространство. Дизайнът на терминала направлява всички пътници безпроблемно чрез съответните зони за излитане, кацане или трансфер към големия салон в центъра му. Естествената светлина влиза в терминала чрез мрежа от линейни капандури, които осигуряват интуитивна система за навигация в цялата сграда. 

79 врати с въздушни мостове свързват самолетите  директно към терминала като по този начин може бързо да се обработват пътниците на шест  A380 самолета едновременно. Пет сектора с  въздухоплавателни средства се намират  директно на главния  терминал, където са разположени всички пътнически услуги и удобства, даващи  възможност на пътниците да се движат  на сравнително къси разстояния през летището, без необходимостта от автоматизирани маршрутни влакове.  Централизираното  отопление се извършва  с помощта на термопомпена система с вградени компоненти. 

Проектът е създаден от съвместен екип  на Design (JDT), която обединява ADP Ingenierie (ADPI) и Заха Хадид Архитекти.

 

 
още от Новини

още от Любопитно