СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Музей извън конвенционалното
 Facebook

Музей извън конвенционалното



11.06.2019 / 09:30 - CityBuild.bg

Museum of Tadeusz Kantor беше представен от арх. Станислав Денко на архитектурния форум SHARE Sofia 2019.

 

Арх. Станислав Денко е директор и основател на Wizja Sp. z o.o., Полша. Офисът се подчинява на идеята, че всеки елемент трябва да има собствена функционална обосновка. "Формата в архитектурата сама по себе си не е цел. Тя е резултат от творческия процес, в който предназначението се комбинира с културните дадености и местните особености. Архитектурата е инструмент за организиране на пространството. Важна е функцията, а не само визуалния ефект", каза арх. Денко по време на Международния архитектурен форум SHARE Sofia 2019.

 

 

Едни от най-забележителните проекти на арх. Станислав Денко и екип са: Посолството на Полша в Ню Делхи, Индия (1973-1978), Частна къща в Любомерж (1975), Международно летище, Терминал I „Йоан-Павел II" Краков-Балице (1989-1994) и последващото разширяване (1999-2001), жилищна сграда Sinsen Panorama в Осло, Норвегия (2000-2004).

 

Museum of Tadeusz Kantor - един от проектите, които арх. Денко представи на форума, е завършен през 2014 година. CRICOTEKA размива границите между вътре и вън. Тя не е предназначена да функционира като статично представяне на отделните художествени творби на художника, а по-скоро като продължение на неговата динамична визия на изкуството да се откъсва от конвенционалното.

 

Мащабът на музея е подходящо балансиран спрямо сградите наоколо. Той има нестандартната форма на две събиращи се в едно арки, напомнящи театрална сцена, като се търси контраст на формата и съдържанието.

 

Музеят от стомана и стъкло е като с полупрозрачна опаковка, огледалните повърхности отразяват водите на река Висла, включвайки я в играта на кафяво-червени и оранжево-медни и златисти оттенъци по фасадата.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от EuroBuild

още от АРТ