СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
АПИ: Няма пропадане на Северната скоростна тангента в София
 Facebook

АПИ: Няма пропадане на Северната скоростна тангента в София



18.06.2019 / 14:26 - CityBuild.bg

Според агенцията нямало опасност и за моста над река Искър.

 

Няма пропадане на Северната скоростна тангента и никаква опасност за моста над река Искър. Извършен е оглед на съоръжението и шофьорите трябва да карат спокойно. Агенция „Пътна инфраструктура“ прави това уточнение по повод информации в медиите. За подобряване на кофражните панели под моста на фирмата-изпълнител на обекта е разпоредено да предприеме всичко необходимо. Те изпълняват функцията на оставащ кофраж, не са част от носещата конструкция на съоръжението и нямат никакво предназначение за неговата устойчивост. Всички дейности ще бъдат изпълнени за сметка на строителя.

 

Част от скоростната тангента в София пропада само три години след официалното откриване на трасето. При преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че много от панелите под мостовата конструкция са напукани, а някои от тях вече са паднали. Според Борис Бонев от Спаси София, който сигнализира за случая, е недопустимо чисто нов обект за 180 млн. лева да изглежда по този начин. Още повече, че за краткото време от началото на експлоатацията й вече е бил извършен един гаранционен ремонт на тангентата.

 

 

"Дори и да няма опасност за конструкцията, както твърди АПИ, считаме, че е недопустимо нови обекти и то за толкова пари, да са в този вид. Т.н. оставащ кофраж може да не носи тежестта на конструкцията, но дори по името му е логично да очакваме неговото оставане, а не падане, пропадане или напукване. Гледката под моста на тангентата показва изцяло липсващо внимание към детайла - системен проблем при строителството на публичните обекти. Той може да бъде решен само с по-високи изисквания към експертите, които пишат заданията, проектират и контролират качеството на строителството", кават от Спаси София.

 

Северната скоростна тангента беше открита на 28 април 2016 г. Тя трябва да свързва северозападните и югоизточните квартали на София. Заради скоростната отсечка обаче старите пътища бяха премахнати, а нови така и не са изградени. По тази причина последваха протести на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич", които принудиха Министерският съвет да отпусне средства за улици. От МРРБ посочват, че ангажиментът да се изградят уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките население места и селата в рамките на София, е на Столичната община. Три години по-късно все още няма изградени отсечки. Не е ясно и кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София.

 

 
още от Новини

още от София