СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
НКЖИ има за цел изграждане на поне 4 интермодални терминала
 Facebook

НКЖИ има за цел изграждане на поне 4 интермодални терминала



08.03.2021 / 10:30 - CityBuild.bg

Освен този в Горна Оряховица, се предвиждат терминали в София, Видин и на пристанище Бургас или Варна.

 

През 2024 година ще имаме готова железопътна магистрала в участъка от сръбската граница до границата с Турция, както и в участъка Пловдив-Бургас. Това каза генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски по време на онлайн дискусия на 25 февруари на тема „Перспективите за развитие на железопътния транспорт в България".

 

От март до май ще стартират всички проекти в участъка София-Септември, железопътен възел Пловдив, участъка Оризово-Михайлово, гара Зимница, сигнализацията и телекомуникацията в участъка Пловдив-Бургас, както и 27-те надлеза, които са свързани с безопасността на движение по скоростната линия. 

 

През последните 2 години се работи в отсечката Русе-Каспичан, където е насочен изцяло капиталовият трансфер на компанията.  До 2024 г. трябва да бъде подновена 140 км железопътна линия с подсигурени европейски средства за подмяна на осигурителната техника и дигитализация. 

 

„Инвестициите с европейски средства в направление дигитализация и скоростите на движение доведоха до сериозен  ръст на пътникопотока. 20 процента ръст имаме и в участъка Септември-Свиленград-турска граница и направлението Пловдив-Бургас. В плана за устойчивост и развитие сме заложили изцяло на преминаване на дигитално управление на тяговите подстанции. Идеята  е осветлението по гарите да бъде интегрирано в система SCADA за управление, което ще намали консумацията на електроенергия", каза инж. Папукчийски.

 

В Северна България е планирано изграждането на модерни диспечерски централизации, както и изграждане на диспечерско управление в участъка София през Илиянци-Мездра-Горна Оряховица, проектиране на възлите Русе, Горна Оряховица, Варна, проектиране на интермодалния терминал Горна Оряховица, който е един от етапите на бъдещото им развитие. Идеята на НКЖИ е на територията на България да бъдат изградени минимум поне още 3 интермодални терминала - в София, във Видин и на пристанище Бургас или Варна, което зависи от трафик прогнозите.

 

Работи се в посока безопасност, конкурентноспособност, екология и подобряване на услугата за пътниците и клиентите на железопътната инфраструктура.  В рамките на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" се извършват реконструкции на гаровите комплекси Подуяне, Искър, Казичене, Карнобат, Стара Загора. Проектът за гара Нова Загора е готов, приет е от Експертен съвет на НКЖИ, предстои да бъде съгласуван със съответните институции, да бъде направено публично обсъждане с община Нова Загора, да се процедира разрешението за строеж и изпълнението на самия проект. Срокът за приключването му е краят на 2022 г. Тази година предстои стартиране на ремонтни дейности и по сгради и околни пространства на жп гари Айтос, Ямбол, Септември, Шумен, Разград.

 

 
още от Новини

още от Страната