СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
ЕК отмени процедурата по финансова корекция за обходния път на Габрово
 Facebook

ЕК отмени процедурата по финансова корекция за обходния път на Габрово



14.08.2020 / 14:15 - CityBuild.bg

Тя бе стартирана през май поради констатацията, че проектът е бил частично незавършен и въведен в експлоатация.

 

Службите на Европейската комисия изпратиха до българските власти официално писмо, с което съобщават за закриване на процедура по финансова корекция за проект  „Обход на град Габрово", съфинансиран със средства от Кохезионния фонд на Европейския съюз. 

 

Обходният път на Габрово е сложен инфраструктурен проект, чието строителство продължи повече време от планираното, но беше приключен в началото на юли. Обектът бе въведен в експлоатация със съответните нормативни актове и документи. В резултат на това, от  Европейската комисия е взето решение за отмяна на процедурата по финансова корекция за проекта. 

 

 

Обходният път на град Габрово е с дължина 23,25 км, който включва рехабилитация, реконструкция и ново строителство. Поради специфичния терен, обектът е с висока степен на сложност от пътно-строителна и инженерна гледна точка.  В обхвата на проекта попада най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. Построено е по метода „конзолно бетониране" и премоства широката долина на р. Синкевица, част от кв. Чехлевци и кв. Войново на Габрово. 

 

Част от обходния път на Габрово е и тунелът под Бакойския баир - при 12-ти километър на път III-5004. Съоръжението и построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му беше извършвано с взривни дейности. Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н. 

 

Освен тунела и мостовото съоръжение, в обхвата на проекта има и още два пътни възела - п. в. „Чехлевци" и п. в. „Дядо Дянко", и три по-малки моста. Чрез двете съоръжения ще се осъществява връзката на обходния път на Габрово с центъра на града. 

 

Обходният път на гр. Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север-Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

 

 
още от Новини

още от Страната