СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Подписан е договорът за проектиране и строителство на тунел „Железница“
 Facebook

Подписан е договорът за проектиране и строителство на тунел „Железница“



12.02.2019 / 11:40 - CityBuild.bg

Най-дългият пътен тунел у нас ще се строи от ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", в което участва и „Джи Пи Груп".

 

В ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018" участват и „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН" ООД и „ВИА ПЛАН" ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

 



Агенция „Пътна инфраструктура" пристъпи към подписване на договора, след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т.г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018" и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница", за удължаване срока на валидност на офертите. В получените отговори офертното си предложение е потвърдило ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018", а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница" (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ" АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство" АД) не удължава срока на валидността й.

 

Припомняме, че на 12 октомври миналата година „Джи Пи груп“ обяви, че ще се откаже от проекта за тунела, но на 1 ноември вече бившият председател на АПИ Светослав Глосов каза, че компанията така и не е внесла официално заявление, че оттегля кандидатурата си за строежа. ВАС посочи, че няма никакви доказателства, че „Джи Пи груп“ се е отказала да изпълни обществената поръчка за тунел „Железница„.

 

Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница" (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км. Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др.

 

През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма" Лот 3.1 Тунел „Железница". Тръжната процедура бе с 3 обособени позиции - за тунела и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението.

 

Отсечката преди тунел „Железница" в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е с дължина 720 м. Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница - Север", в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство" АД, „Главболгарстрой" АД и „Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС.

 

Участъкът след тунел „Железница" (от км 369+000 до км 370+400), е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП" ЕАД. Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.

 

ПОЗИЦИЯ НА УПРАВИТЕЛНИЯ СЪВЕТ НА ДЖИ ПИ ГРУП АД

 

„Джи Пи Груп“ АД обяви намерението си за оттегляне от изграждането на тунел „Железница“ заради обществения интерес и манипулативната обстановка, която се опитваше да отъждестви граденото десетки години име на компанията в строителния бранш с престъпни квалификации. Близо три месеца по-късно Върховният административен съд безапелационно потвърди мотивите на Комисията за защита на конкуренцията и на възложителя - „Агенция пътна инфраструктура“, за избор на изпълнител на обществената поръчка.


Като компания, която винаги е работила в интерес на българското общество и възможността за подобряване на инфраструктурата на България, осъзнаваме, че забавата в изграждането на посочените участъци на АМ „Струма“ е предпоставка за още тежки катастрофи, голям брой загинали и ранени. Дневно по този международен път минават над 20 хиляди моторни превозни средства.


С оглед създалата се ситуация - скъсените срокове и възможността изграждането на този мащабен проект да бъде провалено, управителният съвет на „Джи Пи Груп“ АД се съобрази със законодателството и изпълни задълженията си, като сключи договор за изграждането на тунел „Железница“ с възложителя Агенция пътна инфраструктура. Същото ще бъде в полза на обществения интерес от предотвратяване на огромните загуби на държавния бюджет, които могат да възникнат при неизпълнение на проекта до 2023 г., и в подкрепа на пътната безопасност.

 

Пред медиите министър Петя Аврамова коментира подписания договор за строителство на тунел „Железница" от АМ „Струма" с „Джи пи груп". "Една извървяна процедура, изцяло по Закона за обществените поръчки. Има избран изпълнител, класиран на първо място, който не е заявил писмено пред Агенция "Пътна инфраструктура", че се отказва от реализацията на проекта. АПИ е действала по законния начин. Поканила е за подписване  класирания на първо място „Джи пи груп" за сключване на договор. Нямаме писмен отказ, така че договорът е факт", коментира Аврамова. Министърът обясни, че ако класираната на първо място фирма се беше отказала от договора и при липса на подновяване на офертата от класирания на второ място, каквото се случи на практика, трябваше да се обяви нова процедура, а това щеше да постави проекта под риск от загуба на средства.

 

 
още от Новини

още от Страната