СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Представиха проекта на транспортна схема на Търговище
 Facebook

Представиха проекта на транспортна схема на Търговище



13.02.2018 / 11:30 - CityBuild.bg

Всички получени предложения от граждани ще бъдат разгледани от Комисията по транспорт и безопасност на движението.

 

На обществено обсъждане миналата седмица бе представен проектът на Генерален план за организацията на движението в Търговище. Присъства ръководството на Общината и представител на фирмата, изготвила проекта, общински съветници и граждани. „Възложихме изготвянето на тази схема, защото проблемът с нарастващия брой автомобили става все по-осезаем с всяка изминала година. През 2017 г. в Търговище са регистрирани над 30 хил. превозни средства, докато през 2012 г. те са били 15 хил. Само за последните 5 години увеличението е двойно.“, каза кметът д-р Дарин Димитров.

 

 

От проектантската фирма обясниха, че схемата е идеен проект за развитието на организацията на движението в града за следващите 10-15 години и е съобразена с Общия устройствен план на Търговище. Едно от предложенията за увеличаване пропускателната способност е изграждането на 3 нови кръгови кръстовища. Едно от тях е на ул. „Паисий“ и „Капитан Данаджиев“ – една от най-натоварените точки в пиковите часове на деня. Като алтернатива там се предлага поставянето на светофарна уредба. Другите кръгови кръстовища са предвидени на бул. „Трайко Китанчев“ и бул. „Александър Стамболийски“, както и на кръстовището на улиците „Кюстенджа“ и „Стефан Караджа“. Светофар е планиран и до болницата, на кръстовището на бул. „Сюрен“ и новоизградения т.нар „пробив Катрафилов“.

 

Друго от предложените решения е въвеждане на еднопосочно движение по улиците „Раковски“ и „Петлешков“, като алтернатива на паркирането по тротоари, улици и зелени площи. Бяха изразени мнения от граждани, че мярката е нецелесъобразна и ще доведе до трудности в придвижването между различни точки на града.

 

Предлага се и въвеждането на „Синя зона“ в центъра, а за улиците, на които това е невъзможно, да се забрани паркирането. Проектантите са установили, че в настоящия момент паркирането в централния район е повсеместно, без да се спазват никакви изисквания. Паркира се в зоните на кръстовищата, по тротоарите и зелените площи, с което се затруднява движението в съответния район. Оказва се, че 60 % от колите се паркират по улиците. 30 % са в лични гаражи и 10 % в обществени паркинги. В града има общо 12 паркинга с 440 паркоместа, което е крайно недостатъчно.

 

Поради голямата дължина на централната пешеходната зона (ул. „Васил Левски“) липсват достатъчно напречни връзки за свързване на двете части на града. Тук се предлагат два варианта – да се продължи ул. „Епископ Софроний“ през пешеходната част, както и да се ушири ул. „Хан Кубрат“. Планът дава идея за допълване на 17 км велоалеи, които да покрият територията на града.

 

Всички получени предложения от граждани ще бъдат разгледани от Комисията по транспорт и безопасност на движението. Проектът за план ще бъде преработен и представен отново. Транспортната схема следва да бъде одобрена и от Общинския съвет.

 

 
още от Новини

още от Страната