СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Приключва изграждането на платното за София на виадукта при тунел „Железница“
 Facebook

Приключва изграждането на платното за София на виадукта при тунел „Железница“



14.10.2020 / 12:24 - CityBuild.bg

Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

 

Успешно приключи избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, който се изгражда преди тунел „Железница" на автомагистрала „Струма", пътувайки от столицата към Кулата. С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението.

 

 

Виадуктът се строи по иновативна за България технология - потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г. Всички строителни работи се извършват без спиране на трафика по Е-79.

 

 

Мостът преминава над 6 препятствия - р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.

 

 

 

 

 

 

Напредва работата и по прокопаването на тунел „Железница" - най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата - 680 м.

 

Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като  целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.

 

 

 

Проектът за строителството на тунел „Железница" на АМ „Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.

 

 
още от Новини

още от Страната

още от Избрано