СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Проект за велоалея от гара Пионер до кв. "Слатина" представи общината
 Facebook

Проект за велоалея от гара Пионер до кв. "Слатина" представи общината



13.09.2019 / 13:22 - CityBuild.bg

Стара железопътна линия става велосипедна алея в паркова среда.

 

Кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта Росен Желязков и главният архитект на Столична община арх. Здравко Здравков представиха трасето на велосипедна алея от ВТУ „Тодор Каблешков“ до гара Пионер. Целта на проекта е да се използва трасето на излязлата от експлоатация ж.п. линия.

 

 

От началото на велоалеята в район „Слатина“ до гара „Пионер“ се създават велосипедни връзки за зала „Арена Армеец“, Софийският метрополитен и велосипедната мрежа на парк „Борисова градина“. Изграждането на велоринга, който да обслужва южните части на София, е предвиден с план-схема на велосипедната мрежа към действащия Общ устройствен план на Столична община. В изпълнение на приетата програма за развитие на велосипедния транспорт са извършени проучвания на възможните трасета за велосипедна връзка на зала „Арена Армеец“ с парк „Борисова градина“, Студентски град и развитие в южна посока.

 

 

Отпадането на съществуваща железопътна линия създава възможност за обособяване на зона за велосипедна алея в паркова среда. Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от който се характеризира със специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедната алея с паркова пешеходна алея с цел постигане възприятие на линеен парк.

 

Първият подучастък започва от гара „ Пионер“ до тунела под бул. „Цариградско шосе“, а вторият - от тунела под булеварда до действаща регулация на „Източна тангента“. Велоалеята е ситуирана по следата на демонтираната ж.п. линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура. Дължината на велоалеята е 3 152 км, а общата площ на зеления коридор е 61 965 кв.м, казват от общината.

 

В момента се изготвя планът, който ще бъде представен за обществено обсъждане. Процедурата предвижда, след като той бъде приет и влезе в сила, Общинският съвет да изрази своята воля за безвъзмездно придобиване на имотите на НК „Железопътна инфраструктура", които попадат в зоната на проекта. Когато това се случи, Министерският съвет трябва да излезе с решение за безвъзмездно предоставяне на имотите на Столичната община. Терените, които ще бъдат прехвърлени, са над 60 декара.

 

Основната функционалност на тази територия ще бъде изграждането на велосипедни алеи, които ще подобрят градската свързаност. 60 процента от терените са предвидени за озеленяване, което ще създаде паркова среда с възможност за разгръщане на цялостна концепция за градска мобилност.

 

Проектът за изграждането на над 3 километра линеен парк с велоалея, който ще минава по трасето на старата жп линия в София, е първият участък от Зеления ринг. Според кмета Йорданка Фандъкова целта е всички квартали, през които минава Зеленият ринг, да имат екологична връзка с парковете в града.

 

ПРЕЗЕНТАЦИЯТА можете да видите тук.

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано