Сегментен блок "Техносим" за изграждане на п.в. „Св. Климент Охридски”
В строителството на булеварда са използвани вибропресовани продукти за инфраструктура на фирмата - тротоарна плоча Оптик40/5, бордюри и пътна ивица.
На 09.11.2012г. председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров и представители на останалите ангажирани институции подписаха Акт 16 за обект: Лот 31 „Рехабилитация и реконструкция на път II-18 Софийски околовръстен път - Южна дъга от км 41+137,87 до км 44+720 и пътна връзка № 2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез". С това завърши изграждането на бул. „Климент Охридски" в столицата, което е последният участък от Южната дъга на Софийския околовръстен път.
По проекта са извършени следните дейности: изграждане на пътен възел и нов булевард „Климент Охридски" с дължина 850 м; построяване на мост-естакада по основното трасе с дължина 358 м и 14 отвора; изграждане на южно и северно директно трасе с обща широчина на двете пътни платна 30 м, включваща тротоари, разделителна ивица и пътни платна с широчина по 10.50 м, в които са развити 3 активни ленти за движение; изграждане на южен и северен локал с 2 активни ленти за движение и тротоари, улично осветление и др. За изпълнението на тези дейности са използвани вибропресовани продукти за инфраструктура на фирма Техносим - тротоарна плоча Оптик40/5, бордюри и пътна ивица.
Двете големи съоръжения, част от конструкцията, са направени с подпорни армонасипни стени, за изграждането на които е използван сегментен блок, отново произведен от фирма Техносим. Този продукт до момента е използван успешно при изграждането на самия Околовръстен път. Изпълнителите предпочитат употребата му, защото технологията е нова и спрямо конвенционалните стоманобетонови или бетонови подпорни стени е технически, икономически и не на последно място - естетически и архитектурно издържана.
Изчислено е, че при строителство на съоръжения с голяма височина, както е в случая - от 4 до 16 м, се постига много по-ниска цена, когато се изпълняват със сегментен блок, без да се компрометира качеството им. Напротив - изградени по този начин, те биха издържали земетресение 9,5 по Рихтер.
Общата дължина на обновения пътен участък от републикански път II-18 СОП е 3.58 километра. Пътният участък е важна транспортна връзка, тъй като поема локалния трафик на София и транзитното движение от автомагистралите "Тракия" и "Хемус". Свързва двете магистрали с Югозападна България и съседните държави. С реализирането на проекта ще се намали времето за пътуване, задръстванията в града и ще се повиши безопасността и комфортът при пътуване.