СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
"Спаси София" иска включване на още обекти в заема за инфраструктура
 Facebook

"Спаси София" иска включване на още обекти в заема за инфраструктура



16.12.2020 / 09:30 - CityBuild.bg

Това са ремонт на бул. „Цар Борис“ III, паркинг под бул. „Македония“, трамвай до Орландовци и кръстовище на две нива на пробива на бул. „Т. Каблешков“ и бул. „Черни връх“.

 

От гражданската организация „Спаси София" публикуваха предложение във връзка с обявеният от кмета на столицата инвестиционен заем за изграждане и ремонт на основни булеварди в града. Те предлагат програмата да бъде разширена и в нея да бъдат включени още четири проекта с цел постигане на балансирано развитие на града с всички форми на транспорт.

 

 

Бул. „Цар Борис III"

 

„Придвижването по бул. „Цар Борис III" е огромен проблем за жителите на десетки квартали, които разчитат на него. Програмата е за следващите пет години, а предвид трагичното му състояние, не можем да си обясним защо ремонтът му не е включен. Една от основните входно-изходни артерии на града е в предаварийно състояние, а липсата на канализация превръща булеварда в река при всеки дъжд. Освен ремонт на пътните платна, там трябва да се ремонтират изцяло и тротоарите, велосипедната алея, канализацията, осветлението, зелената система... Затова настояваме той да бъде включен като приоритетен и изпълнен поетапно в рамките на този кметски мандат", аргументира предложението Андрей Зографски от транспортния екип на „Спаси София".

 

Подземен паркинг под бул. „Македония"

 

Вторият проект, предложен за изпълнение, е подземният паркинг за 740 автомобила под бул. „Македония". По думите им, този паркинг е предвиден в Плана за устойчива градска мобилност на Общината, а прогнозната му стойност е около 12 млн. лв. „Гаражът значително ще подобри паркирането в центъра и ще позволи разчистване на улиците и тротоарите от паркираните коли. Това ще помогне и за ограничаване на колите в историческия център и ще позволи градската среда да стане по-чиста и приятна. Затова строителството на паркинга, което и без друго закъсня с над десет години, трябва да бъде приоритет", смятат градските активисти.

 

Припомняме, че по отношение на бул. „Цар Борис III", там догодина предстои цялостно обновяване на трамвайния път от Съдебната палата до Княжево, като Столична община е сключила договор с МРРБ за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „Региони в растеж". Проектът предвижда реконструкция на трамвайния релсов път по бул. "Цар Борис III" от ухо "Княжево" до ухо "Сьдебна палата", без участъците на пл. „Руски паметник" със вече изградените „зелени" трамвайни релси и кръстовището на бул. „Цар Борис III" и бул. „Гоце Делчев". Към момента е открита процедура за избор на изпълнител, като строителните дейности ще стартират след сключване на договор през следващия строителен сезон, съобщи наскоро в отговор на питане от страна на общински съветник кметът на София Йорданка Фандъкова. Според нея това е ключов проект и защото включва изграждане на нов линеен парк по бул. „Македония". Относно подземен паркинг кметът Фандъкова отговаря, че преди години Столична община е предложила подземни паркинги в района, но те не са срещнали одобрението на живущите в района.

 

Разширяване на трамвайната мрежа в кв. Орландовци"

 

Като трети стратегически проект от организацията настояват в програмата на Общината да бъде включено разширяването на трамвайната мрежа в кв. Орландовци. „Жителите там от десетки години очакват реализацията на предвидения трамвай, така че кварталът да има директна, бърза и екологична връзка с центъра и метрото. С този проект ще се подпомогне достъпът до северна София, която значително изостава по инвестиции и развитие от южните части на града и това трябва да се промени", казва Борис Бонев, независим общински съветник.

 

Кръстовище на две нива на бул. „Черни връх" с пробива на бул. „Тодор Каблешков"

 

От „Спаси София" предлагат и изграждането на ново кръстовище на две нива за облекчаване на движението в кв. „Хладилника". „Кръстовището на бул. „Черни връх" с бъдещия бул. „Тодор Каблешков" и в момента е на предела на капацитета си, а с построяването на новия пробив транзитното движение там ще се увеличи драстично. Предвиденото обикновено светофарно кръстовище няма да има достатъчен капацитет да пропусне всички автомобили. Затова предлагаме изграждане на траншея за преминаване по ринга без спиране, с което ще се осигури бърза връзка между кварталите в периферията", посочват в мотивите си от „Спаси София".


„Наясно сме, че предложените от нас обекти изискват допълнителни средства, но нуждите от инвестиции са огромни. Ако София иска да има модерна и безопасна инфраструктура, трябва да ремонтира много повече от три булеварда на година, както се случи през 2020 г. С този бавен темп никога няма да успеем чувствително да подобрим живота и придвижването в София. Програмата трябва да бъде разширена, но и обвързана, така че да се постигне цялостно и чувствително подобряване на качеството на живота и да се подобри мобилността в целия град. Считам предложенията ни за разумни и необходими и очаквам управляващите да ги включат в програмата", заяви Борис Бонев.

 

 
още от Новини

още от София