СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Стартира модернизацията на Магазия 1 на пристанище Бургас
 Facebook

Стартира модернизацията на Магазия 1 на пристанище Бургас



08.07.2015 / 16:51 - citybuild.bg

Постройката е едноетажна, двукорабна, с размери 90х30м и площ от 2795 кв.м.

 

Стартира модернизацията на Магазия 1. Вчера Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура" сключи договор с консорциум ДЗЗД „Магазия Инженеринг", избран за изпълнител на „Проектиране и изпълнение на строеж (инженеринг) за обект „Модернизация на сграда Магазия 1 на терминал Изток-1 на пристанище Бургас". Цената за изпълнение на проекта е 3 799 915,74 лв.

 

Задачата на консорциума включва изработване на технически проект по утвърдено техническо задание и изпълнение на предвидените в проекта строително-монтажни работи. Ще бъдат изготвени предварителни проучвания по преценка на проектанта; инвестиционен проект във фаза технически проект; упражняване на авторски надзор по време на строителството и изработване на работни детайли; доставка на материали, оборудване, машини и съоръжения, необходими за въвеждане в експлоатация на обекта. Освен строително-монтажните работи, ще бъдат извършени и 72-часови изпитвания на сградата. Срокът за изпълнение на поръчката по задание е 480 дни.

 

Построена през 1903г., сградата на Магазия 1 е една от най-старите постройки на територията на пристанище Бургас. Тя е едноетажна, двукорабна, с размери 90х30м и площ от 2795 кв.м. Сградата има историческа стойност, защото конструкции като нейната - метална и нитована, вече не се изпълняват.

 

 

Функциите на реконструираната Магазия 1 са предвидени в две насоки - за поемане на трафика от каботажно плаване и като морски изложбен и атракционен център. На около 320 кв. м ще бъде разположена приемна зона с информационен център, включваща салон за пристигащи и заминаващи пътници на каботажни кораби с капацитет около 150 човека. Останалата част от сградата трябва да бъде превърната в център с морска тематика с изложбени, атракционни и образователни функции, какъвто липсва в Бургас до този момент.

 

Морският център трябва да включва основна зала с експозиция за временни и постоянни изложби, разположена на около 460 кв.м с капацитет за 200 човека; многофункционална зала на около 220 кв.м с капацитет за 80-90 човека; учебни зали на площ около 200 кв. м; детски център с капацитет за 50 деца и административен блок. Ще бъде обособена и площ за търговски обекти.

 

Желанието на възложителя е новата сграда да запази обема и формата на старата, като се изпълни с нова функция, без да се надстроява. На първо ниво ще се разположат ресторантът, фоайето-чакалня, офисите, охраната и информацията, билетен център, кафе, магазини, изложбената-музейна част и магазин към нея. Препоръчва се да бъде изградено второ галерийно ниво, където да бъдат поместени детския център, многофункционалната зала, офиси, кабинети и библиотека.

 

 

Предвижда се сградата да изпълнява и интермодални връзки (каботажно плаване) в рамките на акваторията на Република България за гражданите и гостите на страната. Това се улеснява от разположението на Магазия 1 - на територията на терминал Бургас-изток в зоната на старата кейова стена, непосредствено до трето и четвърто корабни места. В близост са съществуващата ЖП гара и Автогара-юг, което дава възможност да се осъществяват безпрепятствени връзки между обслужващите три вида транспорт с бърз автобусен превоз (совалка). Наличието на редовна автобусна транспортна връзка от града до Аерогара Бургас дава възможност в понятието интермодалност с лекота да се включи и въздушен транспорт - вътрешни и международни линии.

 

Проектът е част от Годишна програма 2015 на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура" и се финансира със собствени средства на предприятието. 

 

Редактор: Ема Димитрова

 

 
още от Новини

още от Страната