СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Тодор Тодоров („Метрополитен”): Конкурс за Метростанция 20?
 Facebook

Тодор Тодоров („Метрополитен”): Конкурс за Метростанция 20?



10.04.2013 / 13:40 - citybuild.bg

Не знам точно за какъв архитектурен конкурс говорите, каза експертът „Планиране и програмиране”.

 

Снимка: citybuild.bg. По време на вчерашната конференция „Стратегическа инфраструктура България 2013" в най-новия мол - Paradise center, експертът представи накратко разширението на метрото - третия етап от първи метродиаметър и проекта за трети метродиаметър.

 

На какъв етап е разширението на първи метродиаметър - продължението от Интер Експо Център до Летище София и продължението след метростанция Младост 1 до Бизнес парка в Младост 4?

 

Тече изпълнението на проекта, строителството се извършва в момента. Трасето продължава след Метростанция 19 на бул. „Цариградско шосе" през „Дружба" и достига до терминал 2 на Летище София - Метростанция 23.

 

Кои са проектантите на тези четири метростанции?

 

Самият участък е разделен на три подучастъка, съответно изпълнителите са различни, но в момента не съм подготвен да Ви цитирам точно проектантите, които са изготвили техническите проекти.

 

Тъй като показахте някои от проектите за метростанции в този участък, затова ми беше интересно кои са проектантите...?

 

Така е, да. Аз просто показах трасето, иначе самите работни проекти... три колектива са, които работят, понеже трасето е разделено на три подучастъка.

 

Имаше един международен архитектурен конкурс за Метростанция 20. Знаете ли какво се случи с резултатите от него?

 

Конкурс за Метростанция 20? По принцип за всеки от трите участъка има международна тръжна процедура по ЗОП за избор на изпълнители. Поръчката е за проектиране и строителство.  

 

Аз говоря за архитектурен конкурс с възложител Столична община, в който проект на български архитект беше препоръчан за изпълнение на Метростанция 20. Във връзка с конкурса неговите инициатори и участници настояват възложителят - общината, да изпълни ангажиментите си в качеството на поръчител... 

 

Разбирам ви, но за изпълнението на трите подучастъка от „Цариградско шосе" до летището, пак казвам, имаше тръжна процедура. Не знам точно за какъв конкурс говорите. Конкурсите за строители и на трите отсечки са приключили, сключени са договори с тях още в края на миналата година. Разширението на метрото от Младост 1 до Бизнес парка е разделено на два участъка, съответно бяха сключени и два договора за изпълнението им в края на миналия месец.   

 

Подготвя се и проект за удължаване на втората метролиния с още една метростанция до ул. „Хенрих Ибсен" (бившата ул. Сребърна"), или по-точно, до Paradise center. Кога може да се очаква начало на строителство?

 

Да, подготвя се инвестиционен проект за още една метростанция от „Джеймс Баучер" до кръстовището на бул. „Черни връх" с ул. „Сребърна". Оттук-нататък е въпрос на намиране на финансиране. Не можем да се ангажираме с прогноза кога ще стартира строителството, при положение, че финансирането не е осигурено.

 

В момента се търси финансиране, така ли?

 

Не знам дали точната дума е "търси се", въпросът опира до възможностите на общината...

 

Какви са вариантите - публично-частно партньорство...?

 

Не е говорено за публично-частно партньорство, евентуално от бюджета на общината, но не мога да кажа до каква степен е възможно.

 

Уточнихте ли окончателно трасето на трети метродиаметър?

 

Да, трасето е уточнено.

 

Има ли някакви спорове във връзка с отделни отсечки?

 

Не, има протокол от общинския експертен съвет по устройство на територията, в който трасето е установено. 

 

Снимка: citybuild.bg 

 

Участъкът от Интер Експо Център до летището е с дължина 5 км и 4 метростанции (20, 21, 22 и 23), 2 от които подземни и 2 - открити (на естакада и на ниво на терена). Участъкът е разделен на три отсечки.

 

Първата е от Интер Експо Център между булевардите „Д. Списаревски" и „Цв. Лазаров". Отсечката е дълга 1046 метра, от които около 200 метра са надземни. Трасето ще се строи от обединението „Станилов - Метропроект". Именно то включва Метростанция 20. 

 

 

Вторият лот е между станция 20 и ул. „Поручик Неделчо Бончев". Той е дълъг 1825 метра и има една метростанция - 21, при бул. „Искърско шосе" близо до езерото в „Дружба 1". Участъкът ще се строи от обединение „Метро Дружба", в което участват „Трейс Груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би".

 

 

Третата отсечка е от „Поручик Неделчо Бончев" до летището. Ще се правят две станции - при производствена база „Искър" - Метростанция 22 (по-долу), и на летището - Метростанция 23. Двете са по проект на "Серафимов Архитекти". Строителят е обединението „Метро Сифер", в което участва пловдивската фирма „Сиенит".  

 

 

Етап ІІІ от първи метродиаметър включва и продължението след МС Младост І по бул. „Ал. Малинов" до Бизнес парка в Младост 4. Участъкът е изцяло подземен с дължина 2,7 км. и 3 метростанции (14, 15 и 16).

 

 

 

 

Ситуацията и профила на трасето под бул. „Александър Малинов"

 

Ситуацията и профила на трасето до „Бизнес парк София"

 

Инвестиционният проект за трети метродиаметър тип „леко метро" - „Депо Ботевградско шосе- бул. „Владимир Вазов"-ЦГЧ-ж.к. Овча купел" се подготвя от „Метропроект"-Прага, спечелили международен търг за избор на изпълнител. Към началото на 2013г. е изпълнена над 70% от работата по подготовката на проекта.

 

 

Трасето на ІІІ метродиаметър, одобрено след обществени обсъждания и Експертни съвети през втората половина на 2011г. и частична актуализация от Експертния съвет през 2012г., е както следва: Депо и първа метростанция ная бул. „Ботевградско шосе" - бул. „Владимир Вазов" - ЦГЧ (Орлов мост, НДК, бул. „България") - кв.„Красно село" - ж.к. „Овча купел" с последна МС до Околовръстното шосе и ж.п. линията София-Перник (фиг. 1). 

 

 

Дължината на трасето е 16,5 км. с 19 метростанции. Предвидени са перспективни отклонения в източна посока към кварталите „Гео милев" и „Слатина" и в западна посока по ул. „Дойран". Някои проектни решения за изграждамето на метростанции от трети метродиаметър:

 

Проект за надземна метростанция по бул.Вл. Вазов" и проект на метростанцията на Орлов мост, където прави връзка със съществуващата станция от Линия 1

 

 

Предвижда се проучване на отклонението на Линия 3 в посока „Гео Милев" и „Слатина".

 

*От днес има промени в организацията на движението в ж.к. Дружба 1 във връзка със строителството на участъка на метрото от бул. Цариградско шосе" до Летището. До 24.00 часа на 31.12.2014 г. по бул. „Кръстю Пастухов" и ул. „Подпоручик Йордан Тодоров" се забранява влизането на пътни превозни средства в двете посоки по ул. „Кръстю Пастухов" между ул. „5017" (сградата на район „Искър") и ул. „Иван Арабаджията".

 

 
още от Новини

още от Интервюта

още от Избрано