СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Трамвай 6 ще бъде заменен от нова тролейбусна линия
 Facebook

Трамвай 6 ще бъде заменен от нова тролейбусна линия



13.07.2018 / 09:30 - CityBuild.bg

С това се слага край на надеждите на жители на "Лозенец" трасето до басейна "Спартак" да бъде възстановено.

 

 

Новият тролей ще се свърже с бул. „П. Тодоров", ще върви по ул. „Бяла Черква", по автономното трасе на Шестицата по бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх", ул. „Фр. Нансен", бул. "Васил Левски", бул. "Патриарх Евтимий", бул. "Скобелев", Пета градска болница и обратно по бул. "Скобелев", тунела при НДК, бул. "Фритьоф Нансен". Разписанието в пиковите часове ще е през 8 минути, а през останалото време - 16.

 

Според ГЕРБ маршрутът осигурява транспортна свързаност на жителите на кв. „Манастирски ливади", кв. „Гоце Делчев", кв. „Стрелбище", кв. „Иван Вазов" и „Лозенец" с центъра и с трите лъча на метрото. "Този вариант дава нови връзки и възможности за достигане до нови точки на града. Планираме до края на годината новият тролей да тръгне", каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Решението беше подкрепено вчера от 40 общински съветници, 6 се обявиха против, а 11 се въздържаха.

 

 

Според ГЕРБ с приетото решение се решава проблемът на живущите на бул. "Скобелев", които на няколко пъти излизаха на протест заради шума и вибрациите от преминаващите в близост до сградите трамваи. За да се намали шумът, на трамвайното трасе на бул. „Скобелев" ще се извърши реконструкция и то ще се измести в средата, като се изгради автомобилно локално платно за обслужване на сградите.

 

Аргументи за взетото решение са, че реализирането на този проект ще струва на общината около 7 млн. лева, докато във варианта със запазването на трамвая цената е щяла да бъде 22 млн. лева, защото включва нов пробив в посока НДК и отчуждаване на два магазина, което е можело да забави нещата с години. Линия 6 беше "временно" спряна заради строежа на втори метродиаметър, а общината обеща да я възстанови.

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано