СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Транспортна схема за „Хладилника-Витоша” в София ще бъде обсъдена в НАГ
 Facebook

Транспортна схема за „Хладилника-Витоша” в София ще бъде обсъдена в НАГ



17.01.2019 / 08:00 - CityBuild.bg

Заседанието е на 23 януари от 16:00 часа.

 

Зоната „Хладилника-Витоша" в столичния район „Лозенец" от промишлена ще стане зона с обществена, офис и жилищна функция. За това намерение на общината съобщи в края на декември миналата година главният архитект на столицата Здравко Здравков. Новата жилищна зона ще бъде разположена в между бул. „Черни връх", ул. „Люба Величкова", ул. „Сребърна" и ул. „Филип Кутев", а първоначалната идея предвижда да е за 12 хил. души.

 

Според главния архитект на София бившата научно-производствена зона "Хладилника" може да се превърне в един от най-добрите квартали за живеене и работа в столицата. Инфpacтpyĸтypaтa щe бъдe oбнoвeнa, щe имa дocтaтъчнo зeлeни плoщи, дeтcĸи и cпopтни плoщaдĸи, yчилищa и дeтcĸи гpaдини, ĸaĸтo и пapĸ c eзepo. Kвapтaлът щe бъдe виcoĸoтexнoлoгичeн, ĸaтo идeятa e нoвитe cгpaди дa имaт oбщa ĸoмyниĸaциoннa, тpaнcпopтнa и вeлocипeднa cxeмa. Бъдeщият ĸвapтaл paзпoлaгa c гoлeми cвoбoдни пapцeли и ocигypявa глeдĸa ĸъм плaнинaтa Bитoшa. Вижте повече тук.

 

 

Новата комуникационно-транспортна схема /КТС/ за НПЗ „Хладилника-Витоша" с проектант ТРАНСКОНСУЛТ-22 ООД налага нова визия на основната улична мрежа и предложения за нови пешеходни пространства и велоалеи в зоната. Направен е транспортен модел за прогноза на потока на автомобилното движение и очакваният прираст на населението вследствие промяната функционалността на зоната от индустриална в жилищна и офис.

 

 

Основните цели при разработване на транспортната схема са подобряване на транспортната инфраструктурата в зоната, въвеждане на велосипедни алеи и откриване на нови пешеходни пространства и подобряване на съществуващите. Съществени изменения в регулацията не е правена. Избрани са оптималните варианти за габарити на улиците в зоната.

 

 

Улична мрежа

 

В транспортната схема е показан крайният габарит за бул. „Филип Кутев", който е уеднаквен с крайния габарит на пробива на бул. „Тодор Каблешков" в участъка от бул. „България" до бул. „Симеоновско шосе". По бул. „Филип Кутев" е предвидено преминаване на нова трамвайна линия.

 

 

От север е разработено локално платно на бул. „Филип Кутев" в участъка от ул. „Сребърна" до ул. „Атанас Дуков".

 

 

При ул. „Сребърна" се предвижда стесняване на платната за движение поради необходимостта от въвеждането на нови велосипедни алеи, които преминават по цялото протежение на улицата.

 

 

Ул. „Атанас Дуков" се проектира като изцяло нова.

 

 

 

Предвижда се промяна в геометрията на пет от съществуващите осем кръстовища.

 

Ново решение за кръгово кръстовище при ул. „Люба Величкова" (кръстовище 1). Предложеното геометрично решение не е в съответствие и с даденото в регулационния план.

 

 

Решение за кръгово кръстовище при ул. „Сребърна" (кръстовище 7 - близо до Зоопарка). Геометричното решение не предвижда допълнителни отчуждения, но не съответства на решението, заложено в регулационния план.

 

 

Решенията за кръстовищата при ул. „Атанас Дуков" с ул. „Сребърна" и ул. „Филип Кутев" и кръстовището при ул.  „Сребърна  и  ул. „Филип Кутев" са разработени като четириклонни светофарни кръстовища.

 

В схемата е предвиден пробив на две вътрешно-квартални улици. Това са улица, която свързва кръгово кръстовище при ул. „Люба Величкова" и кръгово кръстовище при ул. „Сребърна", и улица, която пресича ул. „Филип Кутев".

 

Организацията на движение на вътрешно-кварталните улици е променена и въведена нова посочност.

 

Велосипедна мрежа

 

 

Една от основните цели при разработване на транспортната схема на НПЗ „Хладилника- Витоша" е осигуряване на добър велосипеден трафик и връзка между изградени вече велосипедни алеи и улесняване достъпа на жителите до входовете на Южен парк, Борисова градина и Зоопарка.

 

В транспортната схема са предложени решения за велосипедни алеи по ул. „Филип Кутев" и по ул. „Сребърна". Велосипедните алеи са еднопосочни, съответно в ляво и дясно платно до бордюра. Разположени на средно ниво, отделени от тротоара и пътното платно с бордюри.

 

Съществуваща велосипедна алея по ул. „Люба Величкова", която към момента е разположена на платното за движение и е със ширина 1,00 м, се мести на тротоара и е със ширина 1,5м всяка.

 

Прекарана е двупосочна велосипедна алея покрай река Драгалевска, която се свързва със съществуващата велосипедна алея, излизаща от Борисова градина. Предстои продължението на новата велосипедна алея да продължи и на юг от ул. „Филип Кутев".

 

Пешеходни алеи

 

 

НПЗ „Хладилника-Витоша" разполага с добро ниво на обслужване от софийския градски транспорт. В зоната преминават линии на автобусната мрежа и Столичен метрополитен. С новата транспортна схема се предвижда и въвеждане на нови линии на градския транспорт по ул. „Филип Кутев".

 

Във връзка с промяната функцията на НПЗ „Хладилника-Витоша" в жилищна и офис зона, друга основна цел при разработването на Транспортната схема е да осигури удобен, бърз и приятен пешеходен достъп за обитателите на зоната. Предложено е идейно решение за нова широка пешеходна алея от търговски комплекс „Парадайз" и метростанция „Витоша" до Зоопарка. Трасето е съгласувано със собствениците на засегнатите имоти. Изборът на новите габарити на улиците също осигуряват добър пешеходен достъп с достатъчна ширина на пешеходните пространства по тротоарите.

 

ТРАНСПОРТЕН МОДЕЛ

 

НПЗ „Хладилника-Витоша" е разделена основно на четири подзони, като за делители са използвани две от главните улици в района - ул. „Сребърна" или ул. „Атанас Дуков", както е показно на Схема 1.

 

 

 

На база анкетни карти за всеки имот е събрана информация за инвестиционните намерения и основните данни за имота, които да послужат като входяща информация за съставяне на транспортния модел. След обработка на анкетните карти са събрани данни за площи (жилищни и офисни и за обществено обслужване); брой жители, работещи и посетители в зоната; предвиденият брой паркоместа за всички имоти; улични паркоместа (съобразени с предвидените нови габарити на улиците). Въз основа на тези данни са направени изчисления за транспортния поток при сутрешен и вечерен пиков час на входящите и съответно изходящите автомобили.

 

Основно са разгледани три групи от населението: жители на зоната, работещи в зоната и посетители в зоната. Те определят и трите основни целеви пътувания. За вида на пътуването в модела ще бъде изчисляван автомобилният поток. За получаването на по-точни данни за потока входящи и изходящи автомобили за час в и от зоната отделните подзони са разделени на части, както е показано на Схема 1.

 

В Таблица 4 и 5 са показани данни за брой авт/час входящи и изходящи автомобили за НПЗ „Хладилника-Витоша", разпределено по шестте основни входа/изхода на зоната (А-F) и разпределени съответно по различните части на подзоните (a-n).

 

 

Данни от измерване на транспортния поток

 

Измерванията са направени в профил при четири от включените в модела кръстовища: при ул. „Люба Величкова" и ул. „Сребърна", при ул. „Люба Величкова" и бул. „Черни връх", при бул. „Черни връх" и ул. „Филип Кутев" и при ул. „Филип Кутев" и ул. „Сребърна". Преброяването е направено в сутрешен пиков час от 8:15 часа до 9:15 часа. Данните, получени от това измерване, са направени при съществуващата към момента геометрия на кръстовищата и при условие, че зоната все още е с характер на индустриална зона.

 

Данните са показани на Схема 2

 

За целите на транспортния модел на база изходните данни от преброяванията, но вече преразпределен транспортния поток спрямо новата геометрия на зоната, спрямо Транспортната схема на НПЗ „Хладилника-Витоша" са получени други стойности за транзитния поток за единица време. Стойностите за транзитния поток са показани на Схема 3.


 

Материали в по-добра резолюция:

 

1. Комуникационно-транспортна схема - част Пътна

2. Типови напречни профили - част Пътна

3. Варианти за решение на бул. Филип Кутев

4. Обяснителна записка

 

 
още от Новини

още от София

още от Избрано