СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Умерени са очакванията за възстановяване пазара на търговски площи до края на годината
 Facebook

Умерени са очакванията за възстановяване пазара на търговски площи до края на годината



03.07.2020 / 17:16 - CityBuild.bg

Това показва проучване на Colliers сред наемателите и наемодателите.

 

 

Проучването в страната във връзка с ефектите на COVID-19 върху дейността на наемателите и наемодателите на търговски площе, проведено през юни, показа умерено оптимистични нагласи на бизнеса спрямо очакванията им за възстановяване след здравната криза. Почти половината респонденти считат, че приходите им ще достигнат или надминат нивата си от преди пандемията най-късно до края на годината, но само в случай, че няма нова вълна на коронавирус.

 

Към момента преобладаващата част от наемателите и наемодателите на търговски площи регистрират спад на текущите приходи в сравнение със същия период на миналата година. При собствениците на шопинг центрове и търговски паркове той варира най-често между 10% и 30%, а при една пета от тях надминава 50%. Без промяна в текущите си приходи са 14% от респондентите от страна на наемодателите. Сред тях има и такива, които отчитат ръст – обикновено в рамките на до 20%.

 

Голяма част от търговците (71%) също наблюдават намаление на приходите в сравнение със същия период на миналата година, което споделят, че е между 30%-50%. При 17% от участниците в проучването от страна на наемателите на площи липсва промяна, а 12% регистрират увеличение на приходите си. Това развитие до голяма степен обясняват с откриването на повече обекти през периода и на ръста на онлайн продажбите. Явлението е особено валидно за търговците, позиционирани в ниския ценови сегмент и за дискаунт веригите.

 

Мерките, приложени от наемодателите за справяне с ефектите от здравната криза, са разнообразни. Най-често споменаваната е предоговаряне на наема - въведена от 90% от респондентите от съответната група. Намаляване или оптимизиране на оперативните разходи са приложили над 60% от запитаните, 24% са съкратили работното си време, а 14% са инвестирали повече ресурси в промоционални кампании.

 

И при наемателите най-често посочваната мярка за справяне с последиците от пандемията е предоговаряне на наема (88%), следвана от фокус върху онлайн продажбите, в резултат на което 45% от респондентите регистрират увеличение на приходите от електронна търговия. Други действия, които са предприели участниците в проучването, са намалено работно време, повече промоционални кампании, съкращения на служители и оптимизиране на броя обекти.

 

Повече подробности тук.

 

 
още от Новини

още от Страната