СПРАВОЧНИЦИ И КАТАЛОЗИ

Съсловни организации

Области и общини

Каталог

НОРМАТИВНА УРЕДБА

Държавен вестник

Български закони

Обществени поръчки

Търгове

Документи и становища

ПОЛЕЗНО ЗА ВСИЧКИ

Финансиране

Семинари и дискусии

Студентска информация

Полезни връзки

А Н К Е Т А
Необходима ли е промяна в подхода по отношение на регионалната политика?

 Да
 Не
 Не мога да преценя


BGtop
Въпросът със сцеплението на пътя за Своге се оказал спорен
 Facebook

Въпросът със сцеплението на пътя за Своге се оказал спорен



12.11.2018 / 10:29 - CityBuild.bg

Шефът на АПИ не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура.

 

Ръководството на Агенция „Пътна инфраструктура” е било информирано за искането на Община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето, което в крайна сметка отне 20 човешки живота при автобусната катастрофа от август тази година. Това стана ясно от думите на шефа на агенцията инж. Светослав Глосов в студиото на „Тази сутрин”. Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса. По думите му документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно” не е „нито сензация, нито откритие” на Елена Йончева от БСП и голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен. В събота Йончева показа документ от миналата година, който алармира за лоша настилка на пътната отсечка край Своге.

 

Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. „След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов. Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче датира от едва няколко дни преди трагичния инцидент.

 

Шефът на агенцията призна, че не може да си обясни как асфалтът в конкретния участък се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него обаче тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.

 

Инж. Глосов подчерта, че завършва работата по одита на пътния участък. Не са установени проблеми при изпълнението на проекта, но са направени препоръки за подобряване на трасето като разширяване на завои и мостови съоръжения, поставянето на мантинели и подобряване на безопасността. По част от предписанията се работи, а голяма част от мантинелите са подновени.

 

 
още от Новини

още от Страната