АМ "Хемус" е високорискова и не отговаря на стандартите

84

Това е изводът от доклад на международен одитор, ангажиран от Института за пътна безопасност (ИПБ) да извърши инспекции за безопасност на магистралите в България


В доклад за магистрала "Хемус" се посочва, че обезопасителните съоръжения на аутобана са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите.

Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания.

Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна. Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност.

Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. Тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".

Изводът на експертите е, че магистрала „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.  

"Министърът на регионалното развитие и благоустройството носи пряка отговорност за действията и бездействията на АПИ, както и наказателна такава. В Агенцията са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала. Очакваме да бъдем уведомени за конкретните действия, които ще разпоредите, и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в Доклада на инж. Методий Стелиянов", обръщат се от ИПБ към регионалния министър.

ОЩЕ НОВИНИ

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Той ще включва и места за електрически автомобили със зарядни станции

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Пътната артерия е една от най-натоварените в града, а в плана е заложено още реализация на градска железница северно от него

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Той има за цел да съчетае иновативни решения, устойчивост и гражданско участие за зелена трансформация в Евро-Средиземноморския регион