АМ "Хемус" е високорискова и не отговаря на стандартите

81

Това е изводът от доклад на международен одитор, ангажиран от Института за пътна безопасност (ИПБ) да извърши инспекции за безопасност на магистралите в България


В доклад за магистрала "Хемус" се посочва, че обезопасителните съоръжения на аутобана са високорискови и не са в състояние да извършат необходимата работа съгласно изискванията на краш-тестовете. Тези съоръжения са опасни и са способни да причинят разкъсвания или ампутации на крайници на пасажерите в МПС и мотористите.

Пътната настилка не отговаря и на минималните нормативни изисквания за безопасност. Съществува риск от загуба на контрол върху МПС поради агресивните деформации и задържането на вода върху настилката. Възможно е въвличане и на други близо намиращи се МПС в пътнотранспортни произшествия. Поради високите скорости на движение, които са характерни и желани за магистрален път, са възможни сериозни или фатални наранявания.

Сигнализацията и маркировката не отговарят на приетите стандарти. Това я прави объркваща и опасна. Тунелите също не отговарят на изискванията за безопасност.

Налице са предпоставки за настъпване на ПТП със сериозни или фатални наранявания поради грешно взети решения и в резултат на дезинформация. Тя е породена от качеството и състоянието на комуникацията чрез настоящата знакова уредба. Тези причини след ПТП биват "замаскирани" в базата данни, като пътнотранспортното произшествие бива класифицирано като следствие от "несъобразена скорост".

Изводът на експертите е, че магистрала „Хемус“ е с висок риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия. Необходимо е незабавно предприемане на действия за обезопасяване на автомагистралата от страна на стопанина на пътя.  

"Министърът на регионалното развитие и благоустройството носи пряка отговорност за действията и бездействията на АПИ, както и наказателна такава. В Агенцията са постъпили десетки сигнали за опасности по АМ „Хемус“ през последния месец, но реакция не е последвала. Очакваме да бъдем уведомени за конкретните действия, които ще разпоредите, и за сроковете им за изпълнение. Необходимостта от обезопасяване на АМ „Хемус“ е незабавна предвид високия риск от настъпване на тежки пътнотранспортни произшествия вследствие констатираните опасности в Доклада на инж. Методий Стелиянов", обръщат се от ИПБ към регионалния министър.

ОЩЕ НОВИНИ

Ще модернизират лодкостоянка в пристанище Созопол

Ще модернизират лодкостоянка в пристанище Созопол

Ще се реконструира територията на рибарското пристанище чрез изграждане на плаващи пирсове, подобряване на инфраструктурата на кейовата стена и площадковите мрежи

Проект за многоетажен паркинг в "Младост" за 440 автомобила предлагат от СПАСИ СОФИЯ

Проект за многоетажен паркинг в "Младост" за 440 автомобила предлагат от СПАСИ СОФИЯ

Предвижда се гаражът да е висок едва 4 метра и на три нива - подземно, наземно и един етаж над земята, а фасадата да е с пълзяща зеленина

Подписан е договорът за финансиране на проекта за модернизация на жп линията от Волуяк до Драгоман

Подписан е договорът за финансиране на проекта за модернизация на жп линията от Волуяк до Драгоман

Отпуснатата финансова помощ е в размер на 166,2 млн. лева, които ще бъдат осигурени от ОПТТИ 2014-2020

Започва ремонтът на обходния път през Витиня

Започва ремонтът на обходния път през Витиня

На АМ „Хемус“ в следващите месеци ще се ремонтират 4 виадукта