Над 65 км безнаставов железен път е положен тази година
Постигнато е общо намаляване на времето за пътуване на пътническите влакове от 22,1 минути.
В резултат на инвестициите в железопътната инфраструктура през 2019 г., достигнатата средно претеглена скорост на движение на влаковете по главните жп линии от мрежата е 91,6 км/ч за пътническите влакове и 75,3 км/ч за товарните, като се запазва устойчивата тенденция към завишаване на скоростите.
През 2019 год. са подновени 41 км железен път и 22 жп стрелки, изпълнено е механизирано пресяване на баластовата призма на 113 км и 22 жп стрелки, положен е 65 км безнаставов железен път от заварени релсови нишки. Чрез механизирано поддържане е подобрено техническото състояние на 3 200 км железен път и 1 270 жп стрелки.
Вече напълно са завършени ремонтните работи при подновяването на 30 км железен път в междугарията:
- Реброво-Своге, път №2 с дължина 7,984 км;
- Твърдица-Шивачево с дължина 6,453 км;
- Змейово-Стара Загора с дължина 12,925 км;
- Владая-Драгичево с дължина 2,782 км.
В резултат на извършените работи скоростта на движение на влаковете в значителна част от ремонтираните междугария е увеличена с 10 км/ч.
През 2020 г., съгласно инвестиционните проекти за ремонти, финансирани от държавата, ще се извърши основен ремонт на железния път на стойност 34,180 млн. лв. в участъка от сп. Горица до гара Славяново по път №2 и в междугарията Христо Даново-Сопот, Русе разпределителна-Образцов чифлик, Самуил-Висока поляна и Хитрино-Плиска. От следващата година започва поетапно рехабилитацията на жп гарите по 9 та линия в следния ред - Образцов чифлик, Ястребово, Ветово, Сеново, Просторно, Разград, Самуил, Висока поляна, Хитрино, Плиска.