Има идея за пешеходно и велосипедно трасе от центъра на София до Витоша
Идеята предизвика дебати в Столичния общински съвет заради необмислен според опозицията маршрут и недостатъчно информация
С гласовете на ГЕРБ-СДС и ВМРО-Атака Столичният общински съвет одобри проучване на възможностите за реализиране на пешеходно и велосипедно трасе от центъра на София до началото на Природен парк „Витоша”. Докладът е внесен от общинските съветници Георги Георгиев, Симеон Колев, Анатоли Илиев и Татяна Георгиева. Предвижда се пешеходното трасе да е дълго около 9 километра в едната посока. Това разстояние се изминава за около 2 часа пеш, което би осигурило „оптимална възможност за здравословно придвижване на чист въздух“, казват вносителите. Предстои обследване, проектиране, ремонт и всички други необходими действия във връзка с цялостната реализация.
Трасето започва от пешеходната част на бул. „Витоша" от кръстовището с бул. ..Патриарх Евтимий", преминава през парк НДК, пешеходния Мост на влюбените, Музея за „Съвременно изкуство" и Музей „Земята и хората", Културния център „Топлоцентрала“, бул. „Петко Каравелов“, Южния парк, ул. „Костенски водопад“, ул. „Тодор Каблешков", бул. „България", детелината на Околовръстното, ул. „Кумата”, парка на Боянската църква, ул. „Белите брези", ул. „Поп Евстати Витошки" - до началото на Природен парк „Витоша". Паралелно с пешеходното трасе щяло да се развие и велосипедно трасе, което в по-голямата си част се припокрива с пешеходното, но в началото на маршрута е изнесено на север по бул. „България" и се съединява с пешеходното трасе при кръстовището между бул. „България" и ул. „Тодор Каблешков“
Според вносителите на доклада преобладаващата част от трасето била в добро състояние и това щяло да допринесе за по-бързата му реализация, маршрутът щял да даде възможност за „бърз достъп от града до планината“, а трасето щяло да свързва магазини, заведения, училища, молове и хотели, както и да осъществи връзка между центъра и една от най-динамично развиващите се зони с бизнес паркове около бул. „България“. И още - маршрутът се стремял да избегне конфликтни пресичания, преминаванията през улици трябвало да стават през големи и използваеми пешеходни пътеки и подлези, а трасето осигурявало свързаност с всички видове градски транспорт - чрез около 20 спирки по протежение на целия участък, като в края му започват редица маршрути във Витоша.
Идеята за трасето беше разкритикувана от „Спаси София“, „Демократична България“ и БСП, защото вместо да изгражда планираните велоалеи и да оформя пешеходни зони, мнозинството в Столична община смята да определи вече изградени тротоари, улици и парк в центъра на столицата в посока Витоша като "пешеходно и велотрасе“. Според Борис Бонев от „Спаси София“ проектът с името „От „Витошка“ до Витоша без автомобил“ е "абсурден" и защото голяма част от трасето не е на „чист въздух“, особено по бул. „Тодор Каблешков“, бул. „България“ и по Околовръстния път. Според Бонев пешеходно и велосипедно пресичане на детелината на Околовръстното шосе преди "Бояна" е опасно, а предложеният маршрут не е подходящ за велосипедисти, защото те ще трябва да носят колелата си на гръб през многобройните подлези. От опозицията имаха забележки и по отношение на предоставената информация за маршрута, която повече напомняла ПР за планината Витоша, отколкото реално предложение. От ГЕРБ обясниха, че инициативата е замислена с цел да се изследва къде какво е необходимо по описания маршрут, за да се улеснят разходките до Витоша.