Инспектираха работата по т. нар. железен мост в Симитли

231
Констатирани свлачища преди година и половина от двете страни на тунел „Железница“ ще забавят завършването на участък от АМ „Струма“.

 

Началото на строителството на т.нар. железен мост в Симитли инспектира днес заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. Съоръжението, което ще осигурява достъп до магистралата, ще бъде демонтирано и на негово място ще бъде построено ново. Целта е повишаване на безопасността на пътуващите. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи на стойност близо 4 млн. лв., осигурени от Агенция „Пътна инфраструктура“, е до края на годината. Ще контролираме работата, за да бъде спазен срокът, подчерта зам.-министър Шишков.

 

Три свлачища от двете страни на тунел „Железница“ ще забавят завършването на участък от АМ „Струма“, обяви пред медиите в Симитли заместник-министърът, след като инспектира строителството на аутобана. По участъка след края на трасето в движение към Благоевград, преди виадукта, както и след тунела, работата е спряна преди година и половина. Едва сега проектът за укрепване е внесен в Агенция „Пътна инфраструктура“, обяви Шишков. Може да се стигне до там, че и виадуктът, и тунелът ще бъдат завършени, но няма да има път до тях, обърна внимание арх. Шишков.

 

Всеки спечелен ден от изоставането на работата е победа, заяви заместник-министърът. Именно затова започнахме тези инспекции. Освен компенсиране на забавянето, целта е извършване на строителство по всички правила на закона, допълни той.

 

Арх. Шишков подчерта, че се предвижда работата по тунел „Железница“ и на виадукта, изпълняван чрез потактово избутване, да приключи в срок. На виадукта се поставя хидроизолация на платното в посока Кулата – София, след което ще започне асфалтиране.

 

Техническият ръководител на южния портал на „Железница“ Матей Матеев информира зам.-министър Шишков по време на инспекцията, че в лявата тръба остава да бъде довършена 200 м от вторичната облицовка. Днес се изпълнява последната кампада (участък с дължина 12 м) от вторичната облицовка в другата тръба. Предстои изпълнение на електрическата част.

 

Вижте още снимки и видео тук.