Комитова: В строителния бранш малка група фирми са с аванси, а други нямат

225

Това е наследство от предишното управление, каза регионалният министър.


 

„В строителния бранш има дълбоко разделение на фирмите. Една малка група са получили от държавата аванси общо за 1,4 млрд. лв., и друга, по-голяма, която не е получила нищо", кза в събота за Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова. Според нея по тази причина в рамките на седмицата е имало два протеста - във вторник на фирми, които са работили без аванс, а в петък - тези, които разполагат с огромен финансов ресурс, получен предварително. Министърът напомни, че протестират пътно-строителните дружества, които са дълбоко разделени с всички останали строителни компании.

 

"В България има повече от 21 000 строителни фирми с над 155 000 работници, по данни от НСИ. От всички тях протестират само тези от пътното строителство. Останалите работят в пазарни условия и от години се състезават за поръчки, цена и качество. Около 20-30 от пътния бранш от години работят без да се състезават, понякога без обществени поръчки,  по „ин хаус"  процедури и по 5-годишни договори. Това е допуснато от предишното ръководство на държавата, АПИ и „Автомагистрали", коментира регионалният министър.

 

Арх. Комитова добави, че въпросните групи от фирми са получили от предишните управляващи 1,4 млрд. лв. аванси, а сега имат претенции да получат още над 900 млн. лева. Ето защо е нелогично работниците да казват, че нямат заплати - фирмите имат излишък от аванса. „Ще проверим с Инспекцията по труда, за да видим колко души са ощетени. Ние не разбрахме кои протестират, от къде да знаем, дали е вярно, че хората имат или нямат заплата, за това не го приемам като чиста монета. Пред МРРБ стоят хора, протестират, че нямат заплати, но аз нямам гаранция, че ако платя на посредници, собственикът няма да отиде после с тези пари - 50 милиона например - в Дубай, и хората пак да са без пари. Затова държа да говоря само със собственици, разговорите ще са открити, трябва да има диалог", заяви тя. Това е причината, заради която МРРБ повече няма да разговаря с посредници, а само със собствениците, за да се уредят въпросите юридически.

 

Министърът напомни, че в Главна дирекция „Инспекция по труда" няма данни за съкращения на хора от строителния сектор, който не бе засегнат и от COVID-кризата. „Ние искаме да работим с тях, не ги отхвърляме. Това са български фирми, но от първия ден те воюват с мен, не знам защо. Те добре знаят, че бюджета на АПИ от 400 млн. лв. е изчерпан до 30 април. В същото време слушам вече 5 месеца, че служебното правителство е спряло всякакво строителство. Като е  спряно - те за какви пари претендират? Те строили ли са или не са строили? Ако са строили - значи служебното правителство не е спирало никакви обекти. Ако не са строили - да кажат: ние политически искаме да взривяваме обстановката", каза още арх. Комитова.

ОЩЕ НОВИНИ

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

В Бургас е готова четвърта лодкостоянка, която се намира в местността Ъгъла до солниците

Тя е ще е сезонна и е предназначена за малки рибарски лодки, а капацитетът е за 20 плавателни съда с дължина 6,5 метра

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Предстои дискусия за съвместяването на жилищни и производствени територии

Събитието на 25 април в София е организирано от Съюза на урбанистите в България

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Нов открит паркинг с 1 000 места ще има летище София през есента

Той ще включва и места за електрически автомобили със зарядни станции

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Община Варна организира обществено обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител"

Пътната артерия е една от най-натоварените в града, а в плана е заложено още реализация на градска железница северно от него

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците