Мобилен павилион вдъхновява ученици да опазват околната среда
Кампанията "Горичка в количка" е по идея на Магдалена Малеева заедно със Съюза на лесовъдите.
Провокирането на любознателност у подрастващите към проблемите с климата е в основата на проекта. Затова от месец март и в следващите месеци мобилният павилион ще обиколи над 50 училища в България и ще запознае хиляди ученици как да се грижат за гората и климата. Във всяко едно от учебните заведения партньорите на инициативата - Съюзът на лесовъдите, ще забавлява децата с вълшебни игри за опазване на природата.
Една от каузите на „Горичка" е да стимулира обществения интерес и този на подрастващите към проблемите от екологично естество. „Нашето поколение е отговорно какво се случва. Затова вярвам, че децата, обучени чрез фургона, ще разкажат на родителите си тези важни уроци и така заедно ще постигнем нужната промяна", споделя Магдалена Малеева - основател на сдружението "Горичка".
Инж. Александър Дунчев - експерт към Югозападното държавно горско предприятие, е един от инициаторите на каузата „Горичка в количка". Неговата мисия освен да съдейства с материали и идеи, има и стратегическа цел. „Подобни инициативи са мечта за българските лесовъди-педагози. Чрез тях всеки един от нас - дете и родител - има шанс да помогне на гората да стане по-устойчива. Имаме намерение „Горичка в количка" да достигне до много деца в България и този фургон с години да помага на българските лесовъди в обучението ", заявява инж. Дунчев.
Обзавеждането на мобилния павилион е богато на интерактивни игри, съоръжения за садене, семена, дръвчета, както и образователни материали, съобразени с интересите на днешните деца. Всички игри и материали са направени така че да провокират желание за експериментиране, за проследяване на ефекта и да инициират активни и последователни действия у децата с мисъл за бъдещето. Те са създадени от Петя Димитрова и Жюстин Томс.
Павилионът е пригоден за целите на инициативата и най-вече да привлича интереса на малчуганите. Всички интериорни и екстериорни решения са направени от естествени материали, а на покрива има слънчев панел като част от цялостната екологична концепция. Оборудването е подбрано така, че децата да имат възможност да се потопят в среда за създаване на по-добро бъдеще. Дизайнерското вдъхновение и мисъл към детайла предоставя на учениците вълнуващи изненади.
Вдъхновени от каузата, в инициативата се включиха пробно и екипът на ABC design and communications, Петя Димитрова и екипът на sluchka и ВАЯ, Technosun с фотоволтаик, агенция Knowbox, цветята на Камен със семена, Triony с изработка на обзавеждането на павилиона, Крис Шопов с интериорни продуктови снимки и Кирил Константинов с репортажни снимки. Дизайнът на авторските картички с илюстрации на животните от планината са изработени от художника Петя Евлогиева. Постери и брошури могат да се свалят свободно от сайта на инициативата.