Проблемен е пътят в района на катастрофата на АМ „Струма“

47

Това твърдят неправителствени организации и експерти по повод тежкия инцидент с 45 жертви


Според Европейския център за транспортни политики пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима. Типът мантинела, завършващ с така наречената "рибешка опашка", е опасен и отречен от пътните експерти по света, защото има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и други, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозно средство. Според Европейския център за транспортни политики е странно защо е проектирано уширение в крива на пътния участък.  Освен това отводняването на канавките е под всякаква критика. От центъра заявиха, че от вчера са получили над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ "Струма", както и от насрещното пътно платно, където пък има обратни виражи.

И други експерти смятат, че мястото е объркващо за шофьорите, а автомобилният състезател Димитър Илиев пусна в YouTube видео с анализ на движението на автобуса преди катастрофата. Според него липсва навременна сигнализация за мястото за почивка, като от май месец знакът за това се намира в канавката, а на самия остров знакът е нависоко и с рекламна лепенка, която допълнително затруднява виждането му. Освен че знакът липсва, на мястото, където аварийнана лента свършва, маркировка на асфалта не се вижда и шофьорите карат вдясно, защото смятат, че е лента. Така изведнъж на завоя се появява мантинела пред превозните средства.

Според декана на Факултета по транспортно строителство в УАСГ пътят е много критикуван, защото когато е строен, е съответствал на нормите, но за 20 години нещата са се променили. От вчера се коментира и че пътят всъщност няма Акт 16.

Припомняме, че по разпореждане на регионалния министър е сформирана работна група, която в 5-дневен срок след като бъде допусната до мястото на катастрофата трябва да направи оглед и да провери настилка, пътни знаци, ограничителни системи, хоризонтална маркировка и въз основа на тях да представи доклад за състоянието на участъка и да се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.

Освен състоянието на пътя, се анализират и други причини за катастрофата и пожара. Сред тях са състоянието на автобуса, който се оказа, че е не е бил регистриран и не е в списъка за международен транспорт на фирмата "Беса Транс" (чийто лиценз ще бъде отнет), скоростта на автобуса, както и първопричината за силният и скоростен пожар (експлозията) и дали не е имало допълнителни условия за избухването му. Злощастно обстоятелство, довело до трагедията е и че вратите не са могли да се отворят, защото автобусът се е оказал в капан между двете мантинели в средата на пътя.

ОЩЕ НОВИНИ

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Завърши строителството на новия мост на пътя Царево – Ахтопол

Наводненията миналата година компрометираха старото съоръжение, а по трасето преминава целият трафик към Южното Черноморие

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

"Спаси София": Трамвайно трасе ще бъде изградено между пл. "Св. Неделя" и пл. "Възраждане"

Така според партията ще се осигурят нови удобни връзки на трамваите, повече гъвкавост на системата и повече удобства за пътниците

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Община Бургас стартира проекта “Bauhaus4MED” за зелена трансформация на градове и региони

Той има за цел да съчетае иновативни решения, устойчивост и гражданско участие за зелена трансформация в Евро-Средиземноморския регион

В Габрово представиха обновените Регионален исторически музей и Етъра

В Габрово представиха обновените Регионален исторически музей и Етъра

Двата проекта ни дават самочувствието да направим следващата стъпка – да се включим в надпреварата по кандидатстването на нашия град за Европейска столица на културата, каза кметът Таня Христова

Със средства от републиканския бюджет ще се ремонтират над 65 км от пътя през Дюлинския проход

Със средства от републиканския бюджет ще се ремонтират над 65 км от пътя през Дюлинския проход

Отсечката свързва областите Варна и Бургас и е алтернативно за преминаващите през проходите „Приморски“ (път I-9 Слънчев бряг – Обзор) и „Айтоски“ (път ІІІ-208 Дъскотна – Айтос) между двете области

До юни трябва да е готов проектът за Общия устройствен план на Община Царево

До юни трябва да е готов проектът за Общия устройствен план на Община Царево

През 2022 година МРРБ прекрати договора за изработването му с изпълнителя заради огромното забавяне, както и заради измененията в границите и площта на Защитена зона „Ропотамо“