С 30% повече са издадените административни актове от НАГ тази година спрямо миналата
Увеличението е заради въвеждането на електронния съгласувателен лист в системата
Работата със системата за изготвяне на административни актове на Направление „Архитектура и градоустройство“ през последните пет месеца помогна за целите на извършения общ мониторинг на процесите и за подобряване на организационния процес, тъй като показа забавянето на всяко едно ниво в администрацията по изпълнението на услугите. На базата на извършения анализ от дирекция „Контрол и мониторинг“ се заложиха конкретни вътрешни срокове за всеки участник в процеса по изготвяне на административния акт, което доведе до по-добрата организация и по-бързата обработка на заявленията.
Дигитализацията на заявленията осигури възможността те да се обработят едновременно от всички участници в процеса по съгласуване. По този начин времето за събиране на становища значително се скъси и в момента то отнема между пет и седем дни, спрямо времето, което отнемаше до момента - между един и два месеца, при обработката им на хартиен носител.
В значителна част от случаите при установени пропуски в документацията или установена необходимост от нанасяне на корекции, същите се установяват навременно и предават на възложителя за отстраняване.
За периода 15 юли-15 август от експертите на Дирекция „Териториално планиране“ и Дирекция „Правно-нормативно обслужване“ са обработени около 600 заявления за градоустройствени процедури. За част от тях са издадени административни актове, а за останалите са изготвени писма до възложителите за отстраняване на нередовности и нанасяне на корекции.
В тази връзка ръководството на Направление „Архитектура и градоустройство“ апелира за подаването на заявленията за градоустройствени процедури по електронен път. Пълна информация за електронните услуги можете да видите тук.