Същинското строителство на Третия градски ринг в София ще стартира догодина
Според главния архитект на столицата Здравко Здравков той е част от проект, който ще пренася трафика между булевардите „България“ и „Цариградско шосе“
Според главния архитект на столицата проектът е свързан не само с развитието на автомобилното движение, но е предвидено по трасето да преминава и така нареченият рингов трамвай. „По този начин ще може да се свърже трамвайна линия №7 с обръщалото на трамвай №10 пред „Парадайс център“. В бъдеще предвиждаме да продължи до метростанцията на бул. “Св. Климент Охридски“, обясни архитектът.
Като основна пречка за реализацията на проекта Здравков посочи процедурата по отчуждението на частни имоти. Той заяви, че повече от 130 частни имота попадат в района на така наречения трети ринг в участъка на ул. „Луи Айер“, бул. “Симеоновско шосе” и бул. “Черни връх”. По думите му отчуждаването е отнело 2 години. Ако искаме публичните инвестиции да се случват в обозрими срокове е необходимо да се промени способа за придобиване на частните имоти, попадащи в обхвата на ремонта“, коментира главният архитект на София.
„Намираме се в тревожна ситуация, обвързана с неяснота по отношение на случващото се на пазара с енергийни продукти и с пазара на стоманата‘‘, коментира Здравков във връзка с покачващите се цени и голямата инфлация в страната. Той допълни, че този дисбаланс играе голяма роля в строителния сектор. Според Здравков е необходимо да се въведе процес, определен от държавата, при който инфлацията да върви успоредно с договорите. „Ако това е заложено в първоначалния договор и той е обвързан с един инфлационен процес, ние като възложители, както и строителят, ще можем да гарантираме за крайния продукт“, заяви той.
По думите на арх. Здравко Здравков третият градски ринг ще пренесе големия трафик от бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и от ‘‘Софийски околовръстен път‘‘. Той посочи, че към момента се работи върху профил с два тротоара по 5 метра, улично озеленяване, две платна с 2 ленти за движение, велоалея, бус ленти, както и трамвайното трасе. „С такъв богат профил, който на места надвишава 40 метра, успяваме да осигурим преминаващия трафик между бул. „България“ и бул. „Цариградско шосе“, коментира още архитектът за NewsOne.