Вицепремиерът Караджов: Няма пречки община Пловдив да процедира ПУП и строителният бизнес в града да се развива
Започва проектирането на изцяло нов четирилентов път Пловдив – Смолян
Снимка: МРРБ
„Няма пречки Общинският съвет на Пловдив да процедира подробните устройствени планове и да се развива строителният бизнес в общината", заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. В Пловдив той разговаря с областния управител Йордан Иванов и представители на бизнеса в града. Повод за посещението му беше изясняването на въпроси, свързани с процедирането на подробни устройствени планове и дадени от МРРБ отговори на запитвания на общински съветници и главния архитект на Пловдив.
„Имам становище, с което съм отговорил и на единия, и на другия въпрос. И в единия казус, в който се твърди, че има нарушение, сме отговорили правилно, и в другия случай“, заяви министърът. Той разясни, че съгласно изискванията на Закона за устройство на територията е предвиден ред, при който, в процеса на утвърждаване на Общ устройствен план, ако се изпълнят две кумулативни условия едновременно, може да се процедират нови Подробни устройствени планове. В случая органът, компетентен да допусне изработването на новите ПУП-ове, е общинският съвет.
„При изпълнението на две условия - проектът на Общ устройствен план да е разгледан от експертен съвет и проектът на Подборен устройствен план да отговаря на предвижданията на проекта на изменение на ОУП, тогава може да се процедира ПУП“, заяви Караджов. Той допълни, че целта е независимо колко се бави процедурата за ОУП, да не се спъва бизнес живота, строителството, плановете на граждани и фирми.
Министърът подчерта, че няма пречка пред нито един град в България, не само Пловдив, да се процедират ПУП-ове в процеса на утвърждаване на общите устройствени планове. „Преценка на всеки орган е дали са налични двете хипотези“, заключи той.
Караджов съобщи, че вчера е възложена нова задача на АПИ – да започне проектирането на нов път Пловдив – Смолян, който ще бъде по изцяло ново трасе. В предпроектните проучвания ще бъдат разработени три варианта за него.
„Имаме волята и средствата да го построим, защото целият трафик по направлението север-юг расте всяка година и трябва да бъде посрещнат на повече пунктове“, обясни министърът. По думите му данните за трафика показват, че интересът към ГКПП „Рудозем“ расте, съответно расте и необходимостта от обходен път на Пловдив. Този нов път трябва да стане изцяло четирилентов и да пренасочи транзитния трафик, така че нито един камион да не влиза в центъра или периферията на града.