България ще развива транспортните коридори с Европа
От особена важност за развитието на транспортната система на България са общоевропейските коридори IV, VII и X, които свързват страната ни с Централна и Западна Европа.
Това стана ясно от днешната конференция „Логистика и инфраструктура", на която взе участие транспортният министър Петър Мутафчиев. Той представи перспективите за развитието на логистиката и свързаната с нея инфраструктура в България, предаде репортер на citybuild.bg.
Основен приоритет на българското правителство ще е изграждането на коридор VІІІ, уточни министърът. Коридорът ще свързва две страни-членки на ЕС - Италия и България и две страни, поели по пътя на интеграцията към ЕС - Албания и Македония.
През 2009-та очакваме да бъде подписан и Договор за създаването на транспортна общност със страните от този регион. Неговата цел е интегрирането на транспортната инфраструктура от региона в европейската транспортна мрежа, обясни Мутафчиев.
Той уточни, че ще бъдат създадени оптимални условия за паралелно развитие, както на транспортната инфраструктура по приоритетните трансевропейски направления, така и на крайно необходимите интермодални терминали и свързаните с тях складови стопанства, създаващи условия за разрастването им в товарни селища.
В рамките на конференцията изпълнителният директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура" Янко Янков съобщи, че Генерална Дирекция "Регионална политика" на ЕК е дала положителна оценка за свършеното от НАПИ.
Той заяви още, че приоритет на агенцията през тази година ще е подобряването на пътната инфраструктура. За поддръжката на мрежата у нас, която е 19 000 км, правителството отпуска 127 млн. лв. за 2009 г., но НАПИ има натрупани задължения в размер на 106 млн. лв. за миналата година.
"Остават ни само 21 млн. лева, с които да извършим поддръжка на цялата пътна мрежа на страната. За сравнение, в Германия правителството отпуска 40 хил.евро за поддръжката на всеки 1 километър", допълни още шефът на пътната агенция.
Основен приоритет на българското правителство ще е изграждането на коридор VІІІ, уточни министърът. Коридорът ще свързва две страни-членки на ЕС - Италия и България и две страни, поели по пътя на интеграцията към ЕС - Албания и Македония.
През 2009-та очакваме да бъде подписан и Договор за създаването на транспортна общност със страните от този регион. Неговата цел е интегрирането на транспортната инфраструктура от региона в европейската транспортна мрежа, обясни Мутафчиев.
Той уточни, че ще бъдат създадени оптимални условия за паралелно развитие, както на транспортната инфраструктура по приоритетните трансевропейски направления, така и на крайно необходимите интермодални терминали и свързаните с тях складови стопанства, създаващи условия за разрастването им в товарни селища.
В рамките на конференцията изпълнителният директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура" Янко Янков съобщи, че Генерална Дирекция "Регионална политика" на ЕК е дала положителна оценка за свършеното от НАПИ.
Той заяви още, че приоритет на агенцията през тази година ще е подобряването на пътната инфраструктура. За поддръжката на мрежата у нас, която е 19 000 км, правителството отпуска 127 млн. лв. за 2009 г., но НАПИ има натрупани задължения в размер на 106 млн. лв. за миналата година.
"Остават ни само 21 млн. лева, с които да извършим поддръжка на цялата пътна мрежа на страната. За сравнение, в Германия правителството отпуска 40 хил.евро за поддръжката на всеки 1 километър", допълни още шефът на пътната агенция.
Валентин Тодоров
На снимката: Министърът на транспорта Петър Мутафчиев дискутира с участници в конференцията проблеми на инфраструктурата в страната