Българите мечтаят за ВИП имоти

4556
Нина Николова, собственик на “ВИП Комюникейшън” за пазара на ВИП имоти, за бала на принц Албер в Монако и за проектите си в киното.  

Г-жо Николова, тази година поставихте основите на първото изложение за луксозно строителство - VIP Property. Какво ви провокира да организирате това  уникално за нашия пазар събитие? 

Първата среща на луксозното строителство в България  предизвика огромен интерес не само у нас, но и сред чуждите инвеститори. 10 от най-проспериращите строителни фирми в България представиха  имоти за над 10 млрд.лв. в рамките на събитието. Популярни с мащабния си размах бизнесмени от Русия, Италия и Кувейт присъстваха на изложението.  Бих искала накратко да се върна към това събитие.

Резиденцията на Гяуров в Бояна завладя световните брокери от Christie’s. Къщата, изпълнена с класата и аристократизма на великия творец, беше сред луксозните имоти, представени на това  първо луксозно изложение за строителство - V.I.P. Property, което събра на 25 и 26 април най-добрите фирми за имоти и у нас. Ексклузивен партньор на световната аукционна къща за България от 2007 г. е Юник Естейтс. Най-голямата международна мрежа от брокери в света, специализирана в маркетинг и продажба на луксозни имоти, има над 850 офиса в над 35 държави и разполага с над 35 000 консултанти. Фирмата, освен партньор на Christie’s Great Estates, е и част от най-големия холдинг за недвижими имоти в България – AG Capital. Като представител на луксозното семейство на Christie’s фирмата предлага луксозни имоти както в България, така и в цял свят. Тя осигурява имоти за закупуване или наемане, с гледки към морето, ваканционни къщи с отлични възможности за почивка, апартаменти в идеалния център на града.  

Голям интерес предизвикаха  луксозните комплекси, изградени в планинските и морските ни курорти.  На завиден интерес се радваше и перлата в морските комплекси - 7-звездният лукс „Трейшън клифс голф марина и спа ризорт”, чиято пазарна стойност вече надвишава 550 млн. евро. Изграден между Балчик и Каварна, той показва, че българският бизнес достига световния стандарт за лукс, наемайки международно признат екип от професионалисти за реализирането на грандозния проект. 

Какви са изводите, може ли  да се твърди, че има пазар на луксозни имоти и у нас? 

Определено може да се твърди, че българинът вече не търси  имоти по 500 евро на квардатен метър. Наясно е, че това е  ниско качество, а след година, две стените започват да се напукват. Започват ремонти и това излиза двойно по-скъпо от цената, която си платил. Българинът вече търси качествено строителство, за което може да плати малко по-висока цена. Разбрал е, че само тогава няма да му се наложи да прави ремонти поне 10 години.   Все повече са хората, които се ориентират към апарт частите в  планинските курорти и в  морските комплекси. Днес, българинът иска да има имот и в планината, и на морето. Той не отива просто на хотел, а  си купува втори дом, който му излиза на доста добра цена. На изложението се осъществиха две сделки за апартаменти в Лъки банско, които бяха на сравнително ниски цени около 30-40 хил.евро. Разбира се, става въпрос за  сравнително малка квадратура. Тези апартаменти обаче  се подържат целогодишно, наети са хора, които се грижат за тях. Дори и цветята се поливат. Ако искаме да привлечем българските туристи, това е пазарът, към който ще трябва да се ориентираме. Вижда се, че хотелите стоят празни.  

За първи път бяха представени и невероятните по своя лукс вили “Чеди”. Какво ги отличава от всички останали измерения на лукса, ще намерят ли познавачи и у нас? 

За всички, които разбират, че луксът е начин на живот и поведение, вилите “Чеди” са наистина нещо невероятно. Те са вече и у нас,  в единствения на Балканите комплекс, който се намира между Балчик и Каварна- „Трейшън клифс голф марина и спа ризорт.  Изящно изпълненият интериор, дело на Жан-Мишел Гати́, се отличава с 3,7 метров таван, огромни панорамни плъзгащи се прозорци, обширни дрешници, зала за игри на маса, тропически душове, външно джакузи, двулицеви камини, подови настилки от естествени материали. Изяществото на интериора е възпроизведено и в градините с изглед към безкрая на морето и спокойствието на голф игрището. Ландшафтът е обогатен с външен инфинити басейн с подгряване, декоративни водни площи и богата растителност.   Притежателите на тези свръх луксозни вили ще имат възможността да се възползват от редица привилегии, включени в програмата за управление на „Чеди” хотела, в това число и отдаване под наем.   „Трейшън клифс голф марина и спа ризорт” е българският адрес на лукса в неговите световни стандарти. Благодарение на международно признатия екип от професионалисти, “Трейшън клифс” е не само вложение в мечтано качество на живот, но и гаранция за собственост, неподлежаща на обезценяване.   Беше закупен един апартамент на стойност над 1 милион евро. В “Трейшън клифс голф марина и спа ризорт” има не само вили, но и  комплексна част с апартаменит.  Вилите наистина са доста скъпи,  3 милиона евро, но в цената се включва обзавеждане,  подръжка,  ползване на голф игрището и СПА центровете. Във Франция например тези вили са по  5, 6 милиона. 

Но, ние не можем  да мерим ръст с Франция?  

Вярно е, става въпрос за цени на вилите “Чеди “за Френската Ривиера, но защо да не превърнем нашето Черноморие в  красива Ривиера?  И, разбира се трябва да маркираме интересът, който проявиха към изложението много руснаци. Те се  интересуваха най-вече от евтините имоти в Щатите. Например “Калифорния Дриймс” предлагаше  много евтини, хубави вили в Калифорния, в Лос Анжелис, имаше вили с басейни на по 2,3 етажа, обзаведени за 150-200 хил.долара. През последно време имотите в САЩ доста поевтиняха. Това е добра инвестиция,за всички, които имат пари кеш. В последно време цените на имотите там започнаха плавно да се вдигат, но все още има интересни предложения. На изложението имаше една къща, която се предлагаше за  50 хил.долара. Самата къща не беше много голяма, но пък беше  обзаведена, с тенис корт, с два басейна, с огромна градина.  

Накъде очаквате да тръгне пазарът на ВИП имоти у нас? Купува ли се в момента на зелено? Какво е мястото на изложението, което правите за култивирането на пазара?   -

След огромния интерес на първото изложение, през ноември предстои втората ни среща с пазара на луксозни имоти. Хилтън се оказа тесен, успяхме да поберем 12 фирми. Селекцията им беше изключително прецизна, защото целта беше да се представят качествени, звездни комплекси. Вероятно изложението през ноември ще се проведе във Флоримонт Експо, новият изложбен комплекс на Околовръстно шосе до Бояна.  Нашата цел е да представим уникални брандове, които наистина да отговарят на критериите за лукс. Искаме да култивираме пазара, да покажем, че в България може наистина да се правят луксозни изложения.   При луксозните имоти се сключват сделки на зелено, иначе няма да успееш да купиш имотът, от който се интересуваш.  

През август ще водите български милионери на грандиозния бал на принц Албер в Монте Карло, нещо повече за това събитие? Дали сред изявилите желание да го посетят има и строителни предприемачи? В тази връзка, това ли е причината да отворите офис и на Лазурния бряг?   

Да, наистина ние сме първата българска агенция, която отвори офис на Лазурния бряг за организиране на ВИП-събития в аристократичния център на Европа. Целта ни е да   намерим достойно място на българския елит в Меката на успелите. Балът на принц Албер в Монако е благотворителен и се провежда от 57 години насам. Поканата за него е  1200 долара на човек. На сцената в Спортния клуб в Монте Карло за гостите на принца пеят на живо звезди като Елтън Джон, Род Стюърт и Анастейша, а на събитието присъстват кралски особи и олигарси от цял свят. След томболата гостите могат да си тръгнат и с диамантена огърлица от Chopard.

„Агенцията ще работи съвместно с една от големите компании за ВИП-събития със седалище в Ница. Вече резервираме билети за бала  в Монте Карло и за останалите партита. Ще осигурим изключителен лукс на българите, които вече по нищо не отстъпват на световните олигарси. Всеки от тях може да поръча посрещане с лимузина, хеликоптер или други удобства, за да се почуства като истинска кралска особа”.  Сред българските милионери, които ще водим в Монте Карло, 80 процента са строителни предприемачи.  

По какви други проекти работите в момента? 
 
Предстои яхтеното изложение през август в Созопол. Там участват 4 бранда, които не се бият помежду си. Това изложение също събира ВИП гости. То  презентира и ултраскъпия луксозен проект на Марина Порт за ВИП-комплекс, който ще бъде изграден на пристанището в Созопол. На зелено в момента цената му е от 2500 евро за кв. м. Очаква се в завършен вариант стойността му да скочи до 5 000 евро за квадрат.   Занимавам се и с личен ПР – на  Анрдеа и Саманта, правя кампании на няколко хотела – двата са в Банско, другият е в Девин.  

Строителните предприемачи като че ли не са подвластни на личния ПР?  

Да, вярно е, те гледат да представят своите проекти. Един от сериозните строителни предприемачи, с които работим е Цветослав Русков, който направи иновационни  проекти не само в София, но и в Плевен. Молът в Плевен, който е негово дело, е една уникална сграда. Никъде не съм виждала дизайнерски мол, с такава феерия от  цветове. Цветослав Русков е от тези, които правят всичко с огромно желание.  

Не смятате ли, че се преиграва с моловете у нас? 

Не, това е пазар с голямо бъдеще за нашата страна. Смятам, че с времето всички останали магазини ще отпаднат. Молът е огромно удобство. Но в него трябва да има  детски кът, където родителите да оставят децата си спокойно, за да могат да напазаруват. Смятам, че в моловете трябва да се обърне по-сериозно внимание на развлекателните заведения. Паркингът е също задължителен, макар, че у нас малко се спекулира. Хората идват, оставят си колата и след това отиват на работа, в офиса, който е наблизо. Мисля, че в нашите молове малко се прекали с кината. Може би в провинцията те имат своето значение, но в София - не. 

Вашият живот е много динамичен, какво правите в момента?

Завърших филма си за траките като асистент режисьор. Режисьор е Стилян Иванов. Приключих монтажа на 30-минутния си филм за Кан, който ще се излъчи по БНТ и по 3 от кабелните телевизии – ББТ, Евроком и Мсат. В момента приключих с монтажа на новите два клипа на певицата Саманта. Надявам се да се завъртят съвсем скоро. Ще снимам още един клип през юли и след това започвам подготовката за следващия бизнес сезон.  

Интервю на Мариета Колева