Има идея булевардите "Дондуков" и "Цар Освободител" в София да станат еднопосочни
Тя ще бъде подложена на обществени обсъждания. /обновена в 19:36:17/
Във връзка с предстоящата реконструкция на бул. „Княз Ал. Дондуков“ в участъка между Младежкия театър и ул. "Кракра" бе направен анализ на цялостната транспортна обстановка в центъра на града по направлението Изток-Запад, по което направление булевардът се явява основна пътна артерия. Транспортното решение предполага въвеждането на еднопосочност по бул. „Княз Ал. Дондуков", бул. „Цар Освободител" и ул. „Гурко": бул. „Княз Ал. Дондуков" да бъде в посока от бул. "Васил Левски" до бул. "Цар Освободител", бул. „Цар Освободител“ - в посока от Ларгото до Софийски университет, а ул. „Гурко“ - от бул. „Васил Левски“ към ул. „Алабин“.
Кръстовище на бул. "Княз Ал. Дондуков" и ул. "Г. С. Раковски". Вижда се ул. "Стара планина".
Според направеното предложение, по бул. „Княз Ал. Дондуков“ ще се направи велоалея с ширина 2.50 м. от южната страна на булеварда, до нея ще се разположат обособените трамвайни линии, а до тях - пътните платна за движение. С цел повишаване безопасността на пътниците на трамвайните спирки ще бъдат изградени перони. Влизането на трамваите в обособено трасе е предпоставка за увеличаването на тяхната скорост.
Предвидено е, ако бул. „Цар Освободител“ стане пешеходна зона, да бъде направена реорганизация на движението, като по ул. „Гурко“ се сложат знаци с променливо съдържание. Така ще се регулира посоката на движение и при евентуално затваряне на бул. „Цар Освободител“ ул. „Гурко“ ще променя посоката си на движение - от ул. „Алабин“ към бул. „Васил Левски“.
Целта на предложението е да се подобрят транспортните връзки на града, като по този начин да се увеличи пропускливостта на уличната мрежа, без да се налага нейното разширяване. Така също ще се подобри екологичната обстановка в града, тъй като задръстванията ще намалеят и това ще доведе до понижаване нивата на вредните емисии и парниковите газове, казват от Столична община.
С цел да се предвиди как би се променил трафикът след подобна реорганизация, бе направена симулация на база данните за автомобили, които в момента преминават през засегнатите зони и бе добавено увеличение на трафика от 20% (като едно възможно бъдещо натоварване). Направената симулация показвала подобряване времето на преминаване по цитираните три булеварда.
Проектът беше представен на транспортна комисия, предстои да бъде представен на архитектурна комисия, след което ще бъде разгледан от разширен експертен съвет и ще бъдат направени поне две обществени обсъждания, на които да се чуе мнението на гражданите.