Клиентите се връщат към качествените продукти
Това е мнението на управителя и търговския директор на Стилстрой Трейдинг - инж. Камелия Терзиева и инж. Валтер Стайков.
Миналата седмица представихте декоративните профили Domostyl на белгийската компания NMC. Това е един от продуктите, които предлагате. Не са ли твърде специфични тези декорации?
В.Стайков: NMC се опитва да покрие цялата гама от стилове в интериора и екстериора - от супер декорираните елементи, през класическите, до съвсем изчистените и модерни елементи. Друга област, в която те работят, са елементи, които имитират тухлени или каменни зидарии и облицовки, които са подходящи както за интериорна, така и за екстериорна употреба и са изключително тънки и удобни за монтаж.
К.Терзиева: Занимаваме се с една специфична ниша, в която обаче имаме голям опит и имаме продукти, които са уникални за пазара. Всичко, което навлиза след нас, е слаба имитация или най-малкото гамата от продукти не може да бъде постигната.
В.Стайков: Да, по отношение на този вид продукти в нашата фирма наистина сме доайени.
К.Терзиева: Ние сме 15 години на пазара и можем да кажем с удовлетворение, че това е една пазарна ниша, която разработихме и тя постигна успех. Голяма част от нашите сътрудници и дистрибутори започнаха да работят в тази ниша самостоятелно - това ги превърна в наши конкуренти, но без конкуренция добрият пазар не съществува. Така че ние сме доволни, че тези продукти, които в началото се приемаха със скептицизъм и бяха олицетворение на нещо старо и демодирано в интериора и екстериорното оформление, в един момент станаха актуални благодарение на нашата работа. Може да видите наши продукти в много знакови обекти в България - те са приети добре и разработват една визия, която е отличителна и различна от всичко останало.
В.Стайков: Имаме претенциите не само, че сме най-отдавна в тази пазарна ниша, но и по отношение на качеството и обхватността на отделните материали. Докато първоначално този тип продукти бяха само една част от дейността на фирмата, след това направихме тясна специализация в тази посока и може да се каже, че в момента това е основната част от нашата дейност.
Кои са вашите партньори в работата и сегментите на пазара, които покривате?
К.Терзиева: Работим със строителни фирми, архитектурни бюра, дизайнери и други специалисти. Също така не изоставяме и сегмента „Направи си сам", защото присъстваме и в строителните хипермаркети. Това означава, че по-широк кръг хора могат да бъдат потребители на тези продукти, а не само клиентите от среден клас нагоре - тези, които имат възможност да се обърнат към дизайнери или архитекти. Това е добре, защото покриваме един широк пазар и голяма ниша от декоративните изделия в България.
Какви са проблемите във вашата работа?
К.Терзиева: Проблеми винаги има - особено сега, когато строителният сектор е в стагнация, и това прави конкуренцията по-изострена, най-вече нелоялната конкуренция. Проблем е копирането на някои продукти и предлагането им на пазара вместо нашите...
В.Стайков: Аматьорството обаче винаги се заплаща. Това копиране понякога върши работа, но до половин-една година. След това хората отново се връщат към оригинала, но, за съжаление, вече заплатили за нещо некачествено.
К.Терзиева: Оригиналите и качествените продукти стоят по-високо и в ценово отношение, и в такъв стагниран пазар това е известен проблем. Но на пазара има клиенти, които оценяват качеството на продукта. Доволни сме и от отзивите, които получаваме от клиенти по отношение на сервиза, който осигуряваме - големите складови наличности, които поддържаме, бързата реакция при доставяне, финансовите условия по отношение на заплащане на продуктите ни. Стараем се да запазим своя добър имидж и да се развиваме. Сами повдигаме летвата по-нагоре и често ни струва доста усилия да поддържаме нивото, но тези усилия си заслужават, когато всички са удовлетворени и резултатът е впечатляващ.
Интервю на Ема Димитрова