Кралев: Не съм запознат с идеята на Маnсhеѕtеr Аіrроrtѕ Grоuр за нов национален стадион

1340
Изграждането му е част от офертата на MAG за концесията на летище София.

Проект за нов национален стадион е включен в разширеното предложение, подадено пред Министерството на транспорта. Стадионът е част от независима и допълнителна инвестиция на стойност от 600 милиона евро, която е извън обхвата на основната инвестиционна оферта от близо 1.5 милиарда евро. Така цялостното предложение за инвестиции надвишава 2 милиарда евро.

 

Консорциум Витоша (състоящ се от  (MAG) и нейният партньор Beijing Construction Engineering Group (BCEG)) предлага да вземе дейно участие в развитието на Airport City Sofia (Летищен град София), който ще включва нов национален стадион (построен по стандартите на УЕФА от категория 4), подкрепен от търговска зона, магазини, зона за отдих и логистични съоръжения, за да създаде допълнителен бизнес зони София, както и такива за развлечения.

 

 

Проектът предвижда новият стадион да бъде мултифункционален, напълно подходящ за националните отбори по различни видове спорт, световни спортни състезания, както и концерти и фестивали. Той може да бъде завършен навреме, за да бъде използван при евентуално одобрение на домакинството на България на Младежките зимни олимпийски игри през 2024 г.

 

Предложението за Airport City Sofia е като продължение на успеха на подобен проект, развит от двете компании на летище Манчестър – Airport City Manchester (Летище град Манчестър). MAG и BCEG сключиха партньорство за изграждането на Airport City Manchester през 2013 г., което доведе до значителни икономически ползи за северната част на Англия и проектът бе признат като един от най-мащабните от подобен вид след този за Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. Консорциум Витоша може да подпомогне развитието на такава мащабна концепция, като BCEG е потенциален водещ изпълнител.

 

 

MAG и BCEG вярват, че Airport City Sofia ще бъде перфектната локация за нов национален стадион, подходящ за кандидатурата на България за домакинство на Световната купа 2030, заедно с Гърция, Румъния и Сърбия. Летището има необходимата инфраструктура и свързаност чрез метрото, пътната мрежа, както и летището само по себе си като обект, за да подпомогне подобно развитие.

 

Предложението за новия стадион ще се отличава с типични архитектурни характеристики, което ще позиционира Airport City Sofia като дестинация сама по себе си – като например стадионите Олд Трафорд и Етихад в Манчестър, „родния“ град на MAG. BCEG ще ръководи изграждането на стадиона на базата на предишния си опит в подобни проекти, като например много от спортните съоръжения за Олимпийските игри в Пекин през 2008 г., както и Националния стадион на Танзания и Стадиона на работниците в Пекин.

 

 

 

На въпрос, свързан с предложението за ĸoнcopциyм на бpитaнcĸaтa ĸoмпaния Маnсhеѕtеr Аіrроrtѕ Grоuр (MAG) и нeйния ĸитaйcĸи пapтньop Веіјіng Соnѕtruсtіоn Еngіnееrіng Grоuр зa изгpaждaнeто нa нoв национален cтaдиoн, спортният министър отговори: „Не съм запознат с проекта. Не мога да коментирам, защото все пак това е конкурс. Всяка помощ за изграждане на спортна инфраструктура в България е добре дошла".