Мадарският конник и Царевец в дуел

891
Мадарският конник и Царевец вероятно ще преборят кирилицата в надпреварата за глобален символ на България.

Още от започването на кампанията „Българските символи” кирилицата водеше в гласуването. Тя имаше голяма преднина пред Рилския манастир, Мадарския конник, розовото масло и Царевец.
В началото на новата година обаче преднината бе стопена от Мадарския конник и Царевец, които са с почти равни  резултати, съобщават организаторит на инициативата. 
В категорията „Културно-историческо наследство” води Царевец, последван от Мадарския конник, кирилицата и Рилския манастир.
В категорията „Природни забележителности” в началото лауреат бе символът Чудните мостове, но сега трайно се установиха Седемте рилски езера, последвани от Балкана и еделвайс.  
В категорията „Храни и напитки” от самото начало на инициативата категорична преднина има киселото мляко, последвано от баницата и шопската салата.  
Кампанията „Българските символи” има за цел, чрез всенародно допитване до българите, да избере най-достойните и ярки символи на нашата страна, с които да се представяме в Европа и света. В момента инициативата навлиза в същинската си фаза - избора на символа-победител и символите фаворити в отделните категории.
До момента са гласували около 70 000 българи от страната и чужбина, като от чужбина са около 7%. Можете да дадете своя глас ТУК.
За да получи още по-голяма мащабност, инициативата предвижда гласуването да се проведе и чрез талони, разпространени в пощенските станции в цялата страна и общините.