Метрото до летището вече е изградено на 62 процента
И строителството към Бизнес парка също върви по график, каза по време на инспекция на метростанцията при летището кметът Йорданка Фандъкова.
По думите й трасето ще бъде напълно готово след година. Новата метроотсечка ще е с дължина от 5 км и ще има четири метростанции.
Строителството на трасето е разделено на три участъка. Първият с дължина от 2 километра се изгражда тунелно след бул. "Цариградско шосе" и преминава в открито трасе 200 метра преди метростанция 20 - "Дружба", разположена между бул. "Проф. Цветан Лазаров" и ул. "Кап. Димитър Списаревски". Изпълнител е "Станилов - Метропроект" на цена от 23.5 млн. лв. без ДДС.
Метростанция 20 - "Дружба". Авторът на керамичните платна, изобразяващи езеро с водни лилии в проекта, е архитект Красен Андреев. Негово дело са визиите на „Сердика", „Софийски университет" и „Младост 3". Именно за тази метростанция не беше реализиран спечелилият проект от архитектурния конкурс, обявен от Столична община.
Вторият участък от 3 километра се строи по открит способ. Трасето минава под пътното платно на бул. "Кръстю Пастухов" от ул. "Капитан Димитър Списаревски" до бул. "Искърско шосе". Метростанция 21 - "Искърско шосе", ще бъде разположена под кръстовището на булевардите "Кръстю Пастуховм" и "Искърско шосе". По проекта е предвидена малка жп гара на линията София-Пловдив. Изпълнител на обекта е обединение "Метро Дружба", в което влизат "Трейс груп холд", "Мостконсулт" и "Ар Джи Би" срещу 63.6 млн. лв.
Метростанция 21 - "Искърско шосе". Предложението за екстравагантната лилава станция „Искърско шосе" е на Константин Косев, който е проектирал преди това „Джеймс Баучър" и „Цариградско шосе".
Последният участък от ул. "Поручик Неделчо Бонев" до летище "София" е с дължина 2 км и ще има две открити метростанции - Метростанция 22 "Софийска Света гора" и Метростанция 23 "Летище София". Изпълнител е консорциум "Метро Сифер", в което влизат пловдивската "Сиенит" и "Ателие Серафимов Архитекти". Стойността на обекта е 48.95 млн. лв. без ДДС.
Метростанция 22 - "Софийска Света гора". "Ателие Серафимов Архитекти" предлагат смелото решение наземната станция преди летището да бъде в актуалния стил хайтек и липсата на декорации да бъде компенсирана с игра на светлината върху стъклените, хромираните и металните повърхности.
Метростанция 23 - "Летище София". Тя ще има пряка връзка с корпуса на Терминал 2, както и изход при подземния паркинг на аерогарата. Предвиден е и панорамен входен вестибюл, който ще бъде насочен към пистите.
Линията от жк. "Младост 1" до - Бизнес парк в "Младост 4" ще е изцяло подземна с дължина 2,6 км и с 3 метростанции - „Александър Малинов", „Александър Теодоров - Балан" и „Бизнес парк".
Метростанция 14 - „Александър Малинов”. Пътниците ще чакат влакчето сред „гора от дървета със зелени корони“.
Метростанция 15 - „Акад. Александър Теодоров - Балан".
Метростанция 16 – „Бизнес парк”. Разноцветните геометрични фигури, символизиращи точността като елемент на успеха в бизнеса, са идея на интернационалната двойка Елена и Фарид Пактиавал. Те са и авторите на станциите НДК, „Европейски съюз", „Младост 1" и „Мусагеница". Точността като гаранция за успех в бизнеса е търсеният ефект от съчетанието на гранитогрес с разноцветни геометрични фигури по стените, пода и таваните.