Мрежата на велоалеите в Пловдив
С реализацията на транспортния проект градът ще има обширна мрежа за велосипеди, дълга 48 км.
Според проекта ще се извърши рехабилитация на 11 км съществуващи велоалеи и изграждането на нови 37 км. Ще се направят и съоръжения за безплатен паркинг за велосипеди на ключови места, като училища, обществени сгради, големи предприятия и други. За цялата мрежа са предвидени общо 690 велостоянки.
Веломрежата ще се изгради на три етапа. Първият от 13.4 км обхваща изпълнение на вече проектирани маршрути, както и подобрения на съществуващи такива, разширяване на мрежата на север по бул."България" през бул. "Васил Априлов" и предоставяне на по-лесен достъп до центъра на града чрез бул. "Руски".
Вторият етап от 11.5 км предвижда разширяване на мрежата на запад, чрез свързване на тази, изградена в етап 1 с бул."Пещерско шосе" през бул. "Копривщица" и разширяване на юг, включително бул. "Никола Вапцаров", ул. "Акад. Петър Динеков", ул. "Калиакра" и ул. "Македония".
На трети етап от 12.2 км ще се разширят вече съществуващите маршрути в жк "Тракия", по бул. "Марица - юг" в източна посока. Цената на всички строителни дейности и услуги се оценява на 7 369 804 евро.
"Община Пловдив е заделила в бюджета си за тази година 100 000 лв. точно за проектирането на връзките между отделните групи велоалеи, които пък се финансират от транспортния проект", коментира по темата и кметът Иван Тотев. Това се налага, тъй като велоалеите са с дължина от 48 км, но са групирани в различни части на града, поясни още той. Например велоалеите в "Южен" нямат връзка с тези в "Тракия" и "Централен".
"Това, което се вижда от картата на велосипедната мрежа за Пловдив, ще бъде допълнено с връзки между отделните велоалеи, като например ще се изградят съоръжения за преминаване над прелези. Целта е от единия край на града до другия да се стига безпрепятствено с велосипед", поясни още градоначалникът, цитиран от Plovdiv24.bg.