Обновяват жп гарата на Плевен с 4,8 млн. лв.
Централната жп гара в Плевен ще бъде основно преустроена.
4,8 млн. лв. за ремонта й са осигурени от Министерство на транспорта, пише в.”Дневник”.
Идейният проект е съгласуван с Института за паметниците на културата. Изчакването на положителен отговор от културния институт обаче е забавило ремонта с няколко години, въпреки издаденото още през 2006 г. предписание от Гражданска защита за корекция на опасно надвиснали орнаменти и плочи.
Експертните препоръки на дирекцията набелязват спешно преустройство и ремонт на настилките, на хидроизолацията и носещата конструкция на сградата, на служебните офиси и салоните за пътници, на билетните гишета и площадката пред първия гаров перон и козирката над него.
Проектът за ремонта вече е съгласуван с всички институции, както и с ръководството на жп гара Плевен.
Ще бъдат ремонтирани централното крило на гарата, покривната конструкция, западният блок и работните помещения. Ще бъде възстановена и облицовката на фасадата и опасната козирка при първи перон. Ще бъде подменена и инсталацията на топлопровода на централното отопление на чакалнята.
Освен за сигурността на пътниците, ремонтът ще допринесе и за по-модерен и европейски вид на гарата.
Последният ремонт на сградата и на част от пероните е извършен през 1971 г.
Идейният проект е съгласуван с Института за паметниците на културата. Изчакването на положителен отговор от културния институт обаче е забавило ремонта с няколко години, въпреки издаденото още през 2006 г. предписание от Гражданска защита за корекция на опасно надвиснали орнаменти и плочи.
Експертните препоръки на дирекцията набелязват спешно преустройство и ремонт на настилките, на хидроизолацията и носещата конструкция на сградата, на служебните офиси и салоните за пътници, на билетните гишета и площадката пред първия гаров перон и козирката над него.
Проектът за ремонта вече е съгласуван с всички институции, както и с ръководството на жп гара Плевен.
Ще бъдат ремонтирани централното крило на гарата, покривната конструкция, западният блок и работните помещения. Ще бъде възстановена и облицовката на фасадата и опасната козирка при първи перон. Ще бъде подменена и инсталацията на топлопровода на централното отопление на чакалнята.
Освен за сигурността на пътниците, ремонтът ще допринесе и за по-модерен и европейски вид на гарата.
Последният ремонт на сградата и на част от пероните е извършен през 1971 г.