Община Пловдив планира проект на нов мост за отпушване на трафика
Тя стартира проектирането на мост на река Марица в непосредствена близост до Железния.
Мостът е част от проекта за изграждане на западния обход на Пловдив, като по задание трасето от южната страна на река Марица преминава по продължението на булевард „Копривщица" - запад, от западната страна на ЖП линията. По задание съоръжението започва от входа на стадион „Пловдив", зала „Чайка" и след това ще преминава през кръгово кръстовище, превръща се в мост над река Марица до другия бряг и достига западно от стадион „Марица" и булевард „България" до кръстовището на МБАЛ „Пловдив". Идеята е да продължи по така наречената Западна тангента или Голямоконарско шосе за бързо излизане от града и свързване с магистрала „Тракия".
Новият мост ще бъде дълъг 245 метра с девет групи от колони. В проекта е предвидено да има още тротоари и велоалея. В момента се прави ПУП за железопътен мост на НКЖИ и за пътен такъв. Преди няколко месеца беше представен проект за повдигане на ЖП линията и преминаването през булевард „Васил Априлов" и Централна гара. Към настоящия момент вече има входирано задание за промяна на Подробния устройствен план, който има за цел да повдигне линията от булевард „Копривщица" до река Марица". Двата моста - на Община Пловдив и на НКЖИ, трябва да вървят заедно, защото попадат в едни и същи имотни граници, но са две различни съоръжения и с два източника на финансиране.
Габаритът на пътната част в двете посоки е по две платна по 3.75 метра всяко с разделителна ивица от три метра. Цената на съоръжението се очаква да е над 15 милиона лева.
С реализирането на подобен проект трафикът ще може да бъде отведен в посока запад или пътят от Пазарджик заедно с Голямоконарско шосе да се разгърне в район „Западен" и от оттам чрез „Модър-Царевец" в район Южен, което ще разтовари трафика от Централна градска част.
Ако бъдат направени трите съоръжения, а именно - новият мост на река „Марица", „Модър-Царевец" и булевард „Северен" до Карловско шосе, до голяма степен трафикът в Пловдив ще има алтернативни маршрути, а не както е сега - колите да преминават през Централна градска част. 60% от тях минават през Тунела, а другите - през булевардите „Руски" и „Източен".
Дългосрочната стратегия на Община Пловдив предвижда махане на паважа на булевард „Копривщица", като всички прелези ще бъдат заменени с кръгови кръстовища, които са най-безконфликтното преминаване с булевардите „6-ти септември", „Свобода" и „Пещерско шосе".
Редактор: Ема Димитрова